Vaikų ir jaunimo dalyvavimas politikoje: projekto „Jaunimo balsas: pozityvių pokyčių įgalinimas („Youth4Change“)“ atvejo analizė

Authors

  • Eglė Celiešienė Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegija
  • Viktorija Stasytytė Vilniaus Gedimino technikos universitetas
  • Auksė Petruškevičiūtė Vytauto Didžiojo universitetas
  • Bent Noerby Bonde Europos žmonių forumas

DOI:

https://doi.org/10.15823/su.2023.59.5

Pagrindiniai žodžiai:

Vaikų ir jaunimo dalyvavimas, įgalinimas, pozityvūs pokyčiai, veiklos tyrimas dalyvaujant, projektas „Pilietis“

Santrauka

Šiame straipsnyje nagrinėjamas vaikų ir jaunimo dalyvavimo politikoje efektyvumas, pasitelkiant projekto „Youth4Change“ atvejo analizę. Tyrime taikomos veiklos tyrimo dalyvaujant ir projekto „Pilietis“ metodikos, siekiant ištirti projekto poveikį jaunimo įgalinimui ir politiniam įsitraukimui. Projektu siekiama papildyti modelį, įgalinantį jaunimą dalyvauti vietos sprendimų priėmimo procesuose ir skatinti geriausią jaunimo dalyvavimo vietos ir savivaldybių politikoje praktiką. Straipsnyje pabrėžiama jaunimo dalyvavimo politikoje svarba kuriant įtraukesnę ir demokratiškesnę visuomenę, o tyrimo išvados pristatomos kaip projekto „Youth4Change“ poveikis. Projekto hipotezė yra ta, kad pasirinktas metodinis požiūris turės teigiamos įtakos jaunimo įgalinimui, politiniam įsitraukimui ir padidins dalyvavimą bei įtaką vietos politikos formavimui. Tai detaliai patikrinta 15–19 m. amžiaus grupėje, atsižvelgiant į jos galimą įtaką vietos savivaldybei. Remiantis jaunimo įgalinimo ir įtraukimo į vietos ir regioninės politikos formavimą modeliais, „Youth4Change“ skatina jaunimą daryti įtaką ir pataria vietos savivaldybės atstovams, kaip įgyvendinti kaimo vietovių jaunimo idėjas.

Atsisiuntimai

Download data is not yet available.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-11-15

Kaip cituoti

Celiešienė, E., Stasytytė, V., Petruškevičiūtė, A., & Bonde, B. N. (2023). Vaikų ir jaunimo dalyvavimas politikoje: projekto „Jaunimo balsas: pozityvių pokyčių įgalinimas („Youth4Change“)“ atvejo analizė. Social Education / Socialinis Ugdymas, 59(1), 68–79. https://doi.org/10.15823/su.2023.59.5

Numeris

Skyriai

II DALIS. PILIETINIS DALYVAVIMAS SIEKIANT MIGRANTŲ INTEGRACIJOS SĖKMĖS