Švietimo darbuotojų tobulinimas, siekiant pilietinės brandos ir migrantų integracijos
DOI:
https://doi.org/10.15823/su.2023.59.4Pagrindiniai žodžiai:
Tarpkultūrinė komunikacija, kompetencijų ugdymas, mokytojai, socialinė įtrauktis, nuotolinis mokymasisSantrauka
Lietuvai dėl karo Ukrainoje sulaukus rekordinio skaičiaus migrantų bei pabėgėlių mokinių iš Ukrainos, susiformavo didžiuliai iššūkiai švietimo sistemai. Straipsnyje pristatomas Tarptautinės migracijos organizacijose (IOM Lietuva) vykdytos apklausos rezultatai, kurios tikslas yra išsiaiškinti, kokios kompetencijos reikalingiausios įtraukios mokyklos kultūros kontekste. Siekiant šio tikslo apklausti Lietuvos švietimo įstaigų administracijos ir pedagogų atstovai. Straipsnyje analizuojami respondentų pasirinkti prioritetai, jų pristatomos aktualiausios temos. Straipsnyje pristatoma 2631 respondento, dirbančio skirtingose šalies bendrojo lavinimo mokyklose bei ikimokyklinėse ugdymo įstaigose, atsakymų analizė, išryškėję trūkstamų kompetencijų prioritetai. Rezultatai atskleidė, kad daugeliui respondentų priimtinesni yra mišrus ir nuotolinis kompetencijų kėlimo būdas. Tiriant kvalifikacinių renginių, seminarų poreikį nustatyta, kad daugiausia migracijos tematika trūksta praktinių patarimų dirbantiems su kitakalbiais vaikais, o socialinės įtraukties tema – įtraukiojo ugdymo klausimai. Diskusijoje atskleidžiama rezultatų interpretacija ir jų įtaka švietimo sistemai, o gauti atsakymai palyginami su kitų šalių tyrimų rezultatais. Išvadose pateikiamos tolesnių tyrimų kryptys.
Atsisiuntimai
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.