Asmenybės ugdymo horizontai pagal arkivyskupą Mečislovą Reinį: ugdytinio ir ugdytojo sąveika

Authors

  • Nerijus Pipiras Šv. Ignaco Lojolos kolegija, Lietuva

DOI:

https://doi.org/10.7220/2335-8785.89(117).4

Pagrindiniai žodžiai:

ugdymas, ugdytinis, ugdytojas, tradicinė ir laisvoji ugdymo paradigma, vaiko psichologijos pažinimas

Santrauka

Pirmojoje straipsnio dalyje pristatomos arkivyskupo Mečislovo Reinio pedagoginės nuostatos, padėjusios pagrindą arkivyskupo puoselėtai būtinybei pereiti nuo tradicinės link laisvosios ugdymo paradigmos. Antrojoje straipsnio dalyje aptariamos M. Reinio straipsnių, publikuotų leidinyje „Lietuvos mokykla“ pagrindinės mintys. Straipsnyje aptariamos arkivyskupo Mečislovo Reinio pedagoginės idėjos, pristatomas jo siūlomas švietimo ir ugdymo problemų sprendimo kelias, išryškinamas arkivyskupo minčių švietimo ir ugdymo klausimais aktualumas. Dievo tarno arkivyskupo Mečislovo Reinio straipsnis „Nauju keliu“, publikuotas 1925 metais leidinyje „Lietuvos mokykla“. Tai programinis straipsnis, apibendrinantis ne viename arkivyskupo Mečislovo Reinio straipsnyje gvildentas švietimo ir ugdymo idėjas ir nurodantis etapus, reikalingus perėjimui nuo tradicinės iki laisvosios ugdymo paradigmos. Straipsnyje „Nauju keliu“ trumpai ir koncentruotai, akcentuojant ugdytinio ir ugdytojo sąveiką, pateikiama arkivyskupo M. Reinio pedagoginių idėjų visuma. Vėlesniuose straipsniuose M. Reinys grįžta prie čia trumpai pristatytų temų, jas išplėsdamas, išgvildendamas, moksliškai pagrįsdamas.

Atsisiuntimai

Publikuota

2024-06-25

Numeris

Skyriai

Krikščioniškoji pedagogika ir psichologija