Konklavos atspindžiai spaudoje kaip religinės socializacijos veiksnys: Benedikto XVI atvejis
DOI:
https://doi.org/10.7220/2335-8785.87(115).2Pagrindiniai žodžiai:
socializacija, medijos, religinė socializacija, religinis diskursas, konklava, popiežių kaitaSantrauka
Straipsnyje pristatoma 2005 m. vykusios konklavos, kurioje popiežiumi buvo išrinktas Benediktas XVI, viešojo religinio diskurso penkiuose didžiuosiuose Lietuvos dienraščiuose analizė. Analizuojant publikacijas laikytasi pozicijos, kad viešieji informacijos skleidėjai atspindi mus supančią tikrovę, joje vykstančius reiškinius ir jų vertinimą, visuomenės elgsenos modelius, o tam tikrų simbolių, sąvokų, retorikos pasirinkimas sąlyginai atskleidžia ir žinios skleidėjo poziciją. Dienraščiai analizuojami ir kaip visuomenės vertybių, pasaulėžiūros formavimosi veiksnys, elgsenos modeliavimo įrankis, tad į gvildenamą temą žvelgiama per socializacijos prizmę. Straipsnyje pristatomas tyrimas atskleidė, kad konklavos laikotarpiu publikacijose itin daug dėmesio skirta popiežių kaitos temai, vyravo informacinis, istorinis-kultūrinis ir socialinis-psichologinis aspektai, mažiausiai dėmesio buvo skirta religiniam ir analitiniam žvilgsniui, neugdytas religinis ir kultūrinis sąmoningumas, vertybinis-pasaulėžiūrinis angažuotumas ir kritinis-analitinis mąstymas, o religinės socializacijos vyksmas buvo fragmentiškas ir nereguliarus.