Edukacinių technologijų kurso pertvarkymas pagal kompetencijomis pagrįstą mokymosi pasiekimų vertinimo modelį

Authors

  • Ignacio Rodriguez The University of Texas Rio Grande Valley, USA
  • Katherina Gallardo Tecnologico de Monterrey, México

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2017.48

Pagrindiniai žodžiai:

kompetencijomis grindžiamas mokymasis, pasiekimų vertinimas, ugdymo tikslų taksonomija, vertinimo modelis, aukštasis išsilavinimas

Santrauka

Straipsnyje, remiantis kompetencijomis grindžiamo mokymosi požiūriu, aprašomas edukacinių technologijų internetinio kurso pertvarkos procesas. Šis procesas reikalauja nustatyti galimus sunkumus, kurie gali kilti į pasiekimus orientuotą kurso modelį pertvarkant į kompetencijomis grįstą mokymąsi (KGM), aprašyti pagrindinius procesus ir būdus, taip pat sukurti studentų intelektinių gebėjimų ugdymo pertvarkos modelį. Toks pertvarkos procesas pareikalavo atlikti literatūros šia tema apžvalgą ir išskirti probleminius aspektus, kurie yra kruopščiai aprašyti siekiant suprasti kompetencijomis grindžiamo mokymo pritaikymo procesą. Tyrėjai nusprendė sukurti kompetencijomis grindžiamo mokymosi transformacinio proceso modelį remdamiesi R. A. Voorheeso (2001), E. Jones, R. A. Voorheeso ir R. K. Paulson (2002) bei K. Gallardo ir J. R. Valenzuelos (2014) tyrimais, o paties pertvarkos proceso modelį sudarė penki etapai: KGM pertvarkos procesas, perėjimas nuo orientavimosi į mokymosi pasiekimus kompetencijų link, pasiekimai ir autentiškas vertinimas pasitelkiant užduotis, rubrikos dizainas ir modelio pertvarkos pasiūlymas. Šie etapai buvo pritaikyti pertvarkant Teksaso universiteto viešąjį internetinį kursą, suteikiantį lyderystės technologijų sertifikatą. Į pertvarkymo procesą taip pat buvo įtraukti Edukacinių komunikacijų ir technologijų asociacijos (AECT) nustatyti standartai. Pertvarkos rezultatas buvo kompetencijomis grindžiamo studijų pasiekimų vertinimo modelis. Modelyje integruojami naujai atsirandantys socioekonominiai reikalavimai ir kokybiško švietimo standartai, susiję su realaus gyvenimo darbo situacijomis, taip pat ir technologinės priemonės (mokymosi valdymo sistemos ir pan.), reikalingos priimant sprendimus dėl ugdymo turinio pertvarkos. Tolesni tyrimai galėtų pateikti modelio taikymo pertvarkant kitus kursus įžvalgų. Be to, būtų naudinga patyrinėti kitų dalykų dėstytojų, įgyvendinančių kompetencijomis grindžiamo mokymosi vertinimo modelį, patirtį.

Author Biographies

Ignacio Rodriguez, The University of Texas Rio Grande Valley, USA

The University of Texas Rio Grande Valley, College of Education and P-16 integration, Department of Teaching
and Learning, USA

Katherina Gallardo, Tecnologico de Monterrey, México

Tecnologico de Monterrey, School of Humanities and Education, México

Atsisiuntimai

Publikuota

2017-09-20

Kaip cituoti

Rodriguez, I., & Gallardo, K. (2017). Edukacinių technologijų kurso pertvarkymas pagal kompetencijomis pagrįstą mokymosi pasiekimų vertinimo modelį. Pedagogika, 127(3), 186–204. https://doi.org/10.15823/p.2017.48

Numeris

Skyriai

Straipsniai