Vaikų darželio auklėtojų ir auklėtojų padėjėjų nuostatų į savo patirtį inkliuzinio ugdymo procese analizė
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2023.149.9Pagrindiniai žodžiai:
inkliuzinis ugdymas, pedagoginis personalas, vaikų darželio auklėtojas, vaikų darželio auklėtojo padėjėjas, ikimokyklinis ugdymasSantrauka
Kalbant apie vaikų inkliuzinį ugdymą vaikų darželiuose, pastebima tendencija, kad inkliuzinis ugdymas formuoja vaiko asmenybės įvairovę ir vystymąsi. Tyrimo problema tapo klausimai, kokios yra vaikų darželio auklėtojų ir auklėtojų padėjėjų nuostatos į jų pačių patirtį inkliuzinio ugdymo procese ir kaip šios nuostatos priklauso nuo auklėtojų dalyvavimo projekte, skirtame inkliuzijai remti. Tyrimo imtį sudarė 284 vaikų darželių pedagoginio personalo nariai (140 auklėtojų ir 144 auklėtojų padėjėjai).
Šis tyrimas patvirtina, kad nėra statistiškai reikšmingo skirtumo tarp vaikų darželių auklėtojų ir auklėtojų padėjėjų, dalyvavusių inkliuzijos rėmimo projekte ir nedalyvavusių inkliuzijos rėmimo projekte, nei dėl specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymo problemų, nei dėl specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų inkliuzijos rėmimo priemonių svarbos. Be to, nenustatyta statistiškai reikšmingų skirtumų tarp respondentų, dalyvavusių inkliuzijos rėmimo projekte, ir respondentų, nedalyvavusių šiame projekte, kalbant apie teigiamą patirtį, kai specialiųjų ugdymosi poreikių turintis vaikas pradėjo lankyti ikimokyklinio ugdymo įstaigą. Šių rezultatų negalima interpretuoti taip, kad inkliuzinio ugdymo rėmimo projektas nepasiekė savo tikslo, tiesiog yra kitų svarbių veiksnių, kurie daro įtaką inkliuziniam ugdymui tapti veiksmingam.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2023 Authors
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.