Paslėpto ugdymo programa iš Slovėnijos mokyklų konsultantų perspektyvos

Authors

  • Katja Jeznik University of Ljubljana, Slovenia
  • Petra Gregorčič Mrvar University of Ljubljana, Slovenia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.148.1

Pagrindiniai žodžiai:

mokyklų konsultavimo tarnyba, paslėptasis mokymo planas, mokytojai, subjektyvios ir implicitinės teorijos, rutina

Santrauka

Šiame straipsnyje tyrinėjamas fenomenas, kuris švietimo teorijoje paprastai vadinamas paslėpto ugdymo programa, o tiksliau – paslėpto ugdymo programa iš mokyklos konsultantų perspektyvos. Mokyklos konsultantai yra kartu ir mokyklos bendruomenės dalis. Jie sykiu su mokyklos vadovybe ir mokytojais gali spręsti profesinius iššūkius, kylančius dėl įvairių paslėpto ugdymo programos aspektų, apmąstyti galimas neigiamas šio reiškinio pasekmes ir inicijuoti metodus bei strategijas, kaip su tuo kovoti. Kadangi konsultantai, priimdami profesinius sprendimus, yra gana savarankiški, svarbu, kad jie galėtų kritiškai apmąstyti savo vertybes ir subjektyvius įsitikinimus. Straipsnyje suformuluotais pagrindiniais tyrimo klausimais stengiamasi išsiaiškinti, kaip mokyklų konsultantai supranta terminą „paslėpto ugdymo programa“, kaip jį apibrėžia ir kaip į šį fenomeną reaguoja. Tyrimo duomenys surinkti kokybiniu interviu iš 25 mokyklų konsultantų. Visi interviu analizuojami naudojant atviro tipo atsakymų kategorizavimo metodus. Tyrimo rezultatai rodo, kad mokyklų konsultantai yra susipažinę su pagrindinėmis paslėpto ugdymo programos apibrėžtimis, tačiau išsamesnė analizė atskleidžia nepakankamą jų supratimą. Tyrėjai ir praktikai turėtų skirti daugiau dėmesio paslėpto ugdymo programai tiek pačioje mokykloje, tiek konkrečiai mokyklinio konsultavimo srityje.

Author Biography

Petra Gregorčič Mrvar, University of Ljubljana, Slovenia

University of Ljubljana, Faculty of Arts, Department of Educational Sciences

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Jeznik, K., & Gregorčič Mrvar, P. (2023). Paslėpto ugdymo programa iš Slovėnijos mokyklų konsultantų perspektyvos. Pedagogika / Pedagogy, 148(4), 5–26. https://doi.org/10.15823/p.2022.148.1

Numeris

Skyriai

Straipsniai