Problemų sprendimas bendradarbiaujant matematikos srityje: sisteminė literatūros apžvalga
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.148.3Pagrindiniai žodžiai:
problemų sprendimas bendradarbiaujant, matematikos mokymas, sisteminė literatūros apžvalga, tendencijosSantrauka
Reaguojant į XXI amžiaus pokyčius atlikta daugybė problemų sprendimo bendradarbiaujant (angl. CPS) tyrimų matematikos srityje. Šio tyrimo tikslas – ištirti šių problemų sprendimo apibrėžtį ir užduočių ypatumus bei nustatyti tyrimų temas. Naudojantis Scopus duomenų baze buvo atlikta sisteminė literatūros apžvalga (angl. SLR), buvo analizuojami 2002–2022 m. publikuoti straipsniai. Atlikus peržiūrą iš 293 straipsnių atrinkta 13 straipsnių. Remiantis atrinktais straipsniais, problemų sprendimą bendradarbiaujant matematikos srityje galima apibrėžti kaip veiklą, kurios metu asmenys kartu sprendžia problemas, arba kaip problemų sprendimo kompetencijos įgijimą bendradarbiaujant grupėse. Suvokiant problemų sprendimą kaip veiklą, reikia tam tikrų matematikos užduoties pateikimo savybių, t. y. sudėtingų problemų sprendimų, skatinančių dalytis idėjomis, ir bendros darbo erdvės egzistavimo. Problemų sprendimas bendradarbiaujant matematikoje gali būti suvokiamas ir kaip kompetencija, kurią sudaro problemų sprendimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai matematikoje.
Teminė analizė leido išskirti penkias pagrindines tyrimų temas: technologijos, diskurso analizė, socialiniai įgūdžiai, matematinis mąstymas ir mokinių pasiekimai. Išnagrinėtos ir aprašytos kiekvienos temos tyrimų spragos ir galimi bei būsimi tyrimai. Šiuo tyrimu prisidedama prie dabartinio supratimo apie problemų sprendimą matematikos srityje. Rekomenduojama naudoti daugiau straipsnių, kad būtų galima išsamiau aprašyti susijusias problemas.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 Namirah Fatmanissa, Tatag Yuli Eko Siswono, Agung Lukito, Endah Budi Rahaju, Ismail

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.