Mokymosi ,,Apverstoje klasėje‘‘ įtaka mokinių įsitraukimui ir pasitenkinimui vystytis: įvairių šalių veiklos tyrimas

Authors

  • Aušra Rutkienė Vytauto Didžiojo universitetas
  • Işıl Günseli Kaçar Middle East Technical University, Turkey
  • Esra Karakuş Middle East Technical University, Turkey
  • Hasan Şerif Baltacı Middle East Technical University, Turkey
  • Melek Altun Middle East Technical University, Turkey
  • Zeynep Aysan Şahintaş Middle East Technical University, Turkey
  • Ron Barendsen NHL Stenden Hogeschool, Netherlands
  • Roelien Wierda NHL Stenden Hogeschool, Netherlands
  • Begoña Crespo García University of Coruna, Spain

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.147.12

Pagrindiniai žodžiai:

apverstos klasės metodas, veiklos tyrimas, įsitraukimas

Santrauka

Tyrimo tikslas – atskleisti mokinių įsitraukimą ir pasitenkinimą mokymusi taikant ,,atverstos
klasės“ metodą. Tyrimo objektas – 12–14 metų mokinių įtraukimas ir pasitenkinimas mokantis
,,apverstoje klasėje“. Veiklos tyrimui dalyviai atrinkti taikant tikslinės atrankos procedūras. Projekto
dalyviai buvo atrinkti iš savanorių K-12 mokinių, turinčių A2 ir aukštesnį (pagal CEFR) anglų kalbos mokėjimo lygį ir galinčių lengvai naudotis skaitmeninėmis platformomis. Šiame
veiklos tyrime po pirminio projekto kontaktinio etapo buvo surengtos dvi internetinės mokymo/
si veiklos, kuriose dalyvavo K-12 mokiniai iš keturių šalių partnerių: Nyderlandų, Ispanijos, Turkijos ir Lietuvos. Pirmose Olandijos komandos organizuotose internetinėse mokymo/si veiklose dalyvavo 48 K-12 mokiniai iš šalių partnerių: 34 proc. dalyvių buvo olandai, 23,4 proc. ispanai, 17 proc. turkai ir 25,5 proc. lietuviai. Antrose Ispanijos komandos organizuotose internetinėse veiklose dalyvavo 48 K-12 mokiniai: 28,26 proc. dalyvių buvo olandai, 23,91 proc.
ispanai, 21,73 proc. turkai ir 28,26 proc. lietuviai. Veiklos tyrimas parodė, kad, taikant ,,apverstos
klasės“ metodą, mokiniai tampa aktyvesni ir labiau įsitraukia į ugdymo veiklas. Tai padeda parodyti
žinių pritaikymą realiame gyvenime. ,,Apverstos klasės“ metodas, taikytas veiklos tyrime,
atskleidė, kad 12–14 metų mokiniams sėkmingiau sekėsi bendrauti ir bendradarbiauti, procesą
buvo galima lengviau diferencijuoti, sužaidybinti, įtraukiant tarpkultūrinius aspektus. ,,Apverstos
klasės“ metodas leido plėtoti aukštesnio mąstymo gebėjimus ir buvo stebima padidėjusi motyvacija
bei įsitraukimas į ugdymo procesą.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Rutkienė, A., Kaçar, I. G., Karakuş, E., Baltacı, H. Şerif, Altun, M., Şahintaş, Z. A., Barendsen, R., Wierda, R., & Crespo García, B. (2023). Mokymosi ,,Apverstoje klasėje‘‘ įtaka mokinių įsitraukimui ir pasitenkinimui vystytis: įvairių šalių veiklos tyrimas. Pedagogika / Pedagogy, 147(3), 253–281. https://doi.org/10.15823/p.2022.147.12

Numeris

Skyriai

Straipsniai