Būsimųjų anglų kalbos mokytojų refleksijos apie anglų kalbos mokymo praktiką siekiant profesinio tobulėjimo: bibliometrinė analizė
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.147.10Pagrindiniai žodžiai:
bibliometrinė analizė, citatų analizė, būsimieji anglų kalbos mokytojai, mokymo refleksija, mokytojų rengimo programa, mokytojų mokymaiSantrauka
Tyrimo tikslas – išnagrinėti būsimųjų mokytojų refleksijas apie anglų kalbos mokymo praktiką
profesiniam tobulėjimui vystytis. Tam atlikta bibliometrinė analizė naudojant VOSviewer
programą. Analizė apima 1989–2021 metus ir suskirstyta į du laikotarpius: ankstesnį laikotarpį
(angl. EP), t. y. 1989–2014 m., ir pastarąjį laikotarpį (angl. RP), t. y. 2015–2021 m. Perkeliant surinktus duomenis iš Scopus duomenų bazės į VOSviewer programą buvo atlikta pasikartojimų ir citatų analizė. Tyrimu buvo siekiama atskleisti dažniausiai vartojamus raktinius žodžius, žodžius anotacijose, cituojamus autorius, žurnalus ir šalis bei būsimųjų anglų kalbos mokytojų refleksijos metodus. Iš 1124 apžvelgtų tyrimų buvo išnagrinėti 74 ankstesnio periodo (angl. EP) ir 67 pastarojo periodo (angl. RP) tyrimai. Iš viso išnagrinėta 141 tyrimas.
Rezultatai atskleidė, kad reflektyvi praktika, profesinis tobulėjimas ir refleksija buvo dažniausiai tyrimuose vartojami raktiniai žodžiai. Anotacijose dažniausi buvo mokytojų rengimas, būsimas mokytojas ir mokytojas-edukatorius. Žymiausi autoriai Macruairc ir Harford. Tokie žodžiai kaip mokymas ir mokytojų švietimas bei reflektyvioji praktika dominavo geros reputacijos žurnaluose. Daugiausia tyrimų paskelbta JAV, Jungtinėje Karalystėje, Australijoje ir Kanadoje. Būsimųjų anglų kalbos mokytojų refleksijos metodų žodžiai buvo reflektyviosios praktikos e-portfelis,
reflektyvus žurnalų rašymas ir vaizdo įrašais pagrįsta savirefleksija. Šis tyrimas galėtų būti įžvalgus vadovas tolimesniems tyrimams, susijusiems su būsimųjų anglų kalbos mokytojų refleksijomis, atsižvelgiant į tyrimų kitimo tendencijas ir informatyvią apžvalgą bei palyginimus su jau esamais tyrimais.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 M. Zaini Miftah, Yazid Basthomi , Abdul Syahid

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.