Mokyklos pozityvaus klimato stiprinimas moraline ir atsitiktinumu grįsta lyderyste
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.148.2Pagrindiniai žodžiai:
moralinė lyderystė, atsitiktinumu grįsta lyderystė, mokyklos pozityvus klimatasSantrauka
Manoma, kad svarbūs kintamieji, darantys įtaką teigiamam mokyklos klimatui, yra mokyklos moralinė lyderystė ir atsitiktinumu (nenumatytu atveju) grįsta lyderystė. Tyrime naudotas kvazieksperimentinis kiekybinis metodas. Buvo sudarytas struktūruotas klausimynas ir atsitiktinė klasterinė respondentų imtis. Tyrimas atskleidė teigiamą koreliaciją tarp moralinės lyderystės ir pozityvaus mokyklos klimato eksperimentinėje grupėje (r = .584), taip pat ir kontrolinėje grupėje (r = .766). Tyrimas taip pat parodė, kad eksperimentinėje grupėje 58,4 proc. mokyklos teigiamo klimato dispersijos paaiškinama moraline lyderyste; kontrolinėje grupėje 76,6 proc. mokyklos teigiamo klimato dispersijos paaiškinama moraline lyderystė. Nustatyta žema neigiama koreliacija tarp atsitiktinumu grįstos lyderystės ir pozityvaus mokyklos klimato (r = -.243). Remiantis eksperimentinės grupės duomenimis, 24,3 proc. mokyklos pozityvaus klimato dispersijos neigiamai paaiškinama atsitiktinumu grįsta lyderyste, o kontrolinės grupės duomenimis, 5,7 proc. mokyklos pozityvaus klimato dispersijos taip pat neigiamai paaiškinama atsitiktinumu grįsta lyderyste. Išvados rodo, kad radiniai tik sustiprina teorinį ir praktinį supratimą apie moralinę ir atsitiktinumu grįstą lyderystę, kaip svarbius kintamuosius, turinčius įtakos mokyklos pozityviam klimatui vidurinėse mokyklose.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2023 Nazyktere Hasani, Nazmi Xhomara, Albina Shehu

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.