Kritinio mąstymo, sąvokų įsisavinimo ir problemų sprendimo įgūdžių koreliacija: mokslo sudėtingumo ir problemų sprendimo mokymosi modelio vaidmuo
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.146.4Pagrindiniai žodžiai:
probleminis mokymas, kritinis mąstymas, sąvokų įsisavinimas, problemų sprendimas, mokslo sudėtingumas, probleminis mokymasisSantrauka
Kritinio mąstymo įgūdžiai ir sąvokų įsisavinimas yra būdingi ir būtini kiekvienam žmogui sprendžiant problemas XXI amžiuje. Tyrimo tikslas – nustatyti būtinų kritinio mąstymo įgūdžių ir sąvokų įsisavinimo ryšį sprendžiant problemas, kai taikomas mokslo sudėtingumu pagrįstas problemų sprendimo mokymosi modelis (angl. CS-PBL). Tyrimo imtį sudarė visi studentai, kurie studijavo žmogaus ir gyvūnų fiziologijos kursus valstybinio Malango universiteto Biologijos fakultete. Duomenys buvo analizuojami taikant daugialypės regresijos koreliacinę analizę. Rezultatai parodė ryšį tarp kritinio mąstymo įgūdžių ir sąvokų įsisavinimo bei problemų sprendimo, naudojant mokslo sudėtingumu pagrįstą problemų sprendimo modelį. Kritinio mąstymo ir sąvokų įsisavinimo indėlis į problemų sprendimo įgūdžius taikant mokslo sudėtingumu pagrįsto problemų sprendimo mokymosi modelį yra 65,3 proc. Galima daryti išvadą, kad mokslo sudėtingumu pagrįstas problemų sprendimo mokymosi modelis (angl. CS-PBL) yra taikytinas ugdant studentų kritinio mąstymo įgūdžius ir sąvokų įsisavinimą. Šis modelis daro įtaką problemų sprendimo įgūdžiams. Todėl primygtinai rekomenduojama įgyvendinti mokslo sudėtingumu pagrįstą problemų sprendimo modelį aukštojo mokslo institucijose.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 Finga Amanda, Sutiman Sumitro, Sri Lestari, Ibrohim Ibrohim

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.