„i-SMART“ mokymosi modelio veiksmingumas naudojant chemijos dalyko mokymosi problemų sprendimo būdus vidurinės mokyklos vyresnėse klasėse, siekiant patobulinti meta-kognityvinius įgūdžius ir mokinių konceptualų supratimą
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2020.138.3Pagrindiniai žodžiai:
i-SMART mokymosi modelis, problemų sprendimas, meta-kognityviniai įgūdžiai, konceptualus supratimasSantrauka
Pagrindinė besivystančių šalių, tokių kaip Indonezija, švietimo sistemos problema yra silpni mokinių meta-kognityviniai įgūdžiai ir prastas chemijos dalyko supratimas. „i-SMART“ (problemų identifikavimo ir atvaizdavimo, strategijų ir planų parinkimo, sprendimų priėmimo naudojant monitoringo sistemas, analizavimo ir įvertinimo, apmąstymo bei perteikimo) mokymosi modelis apima meta-pažinimo naudojimą sprendžiant chemijos dalyko mokymosi problemas. Straipsnyje siekiama ištirti „i-SMART“ modelio efektyvumą mokinių meta-kognityvinių įgūdžių ir konceptualaus supratimo gerinimui. Tyrimas buvo atliktas skirtingų mokyklų trijose klasėse (Banjarmasino mieste Indonezije), kuriose buvo po 30 vyresniųjų klasių mokinių. Buvo taikyti preliminarūs ir pakartotiniai testai siekiant nustatyti kiekvienos klasės (grupės) žinių ir įgūdžių lygį. Surinkti testų, stebėjimo ir klausimyno duomenys analizuojami taikant n-pasiekimų (angl. n-gain), porinį t (angl. paired t), Wilcoxon‘o pažymėtų rangų (angl. signed-rank) ir Kruskal‘io-Wallis‘o testus. Remiantis gautais rezultatais: 1) mokinių meta-kognityviniai įgūdžiai statistiškai reikšmingai padidėjo n-pasiekimų dydžiu ir priskiriami prie aukštų; 2) taip pat, statistiškai reikšmingai išaugo mokinių konceptualaus supratimo n-pasiekimų dydis, kuris pasiekė aukštą įvertinimą n-pasiekimų kategorijoje. Daroma išvada, kad sukurtas „i-SMART“ mokymosi modelis yra efektyvus tobulinant meta-pažinimo įgūdžius ir studentų konceptualų supratimą.