Aukštojo mokslo kokybės ir mokymosi visą gyvenimą vaidmuo bakalaurų verslumo kompetencijose
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2019.135.13Pagrindiniai žodžiai:
aukštasis mokslas, mokymasis visą gyvenimą, verslumo kompetencijosSantrauka
Pagrindinis šio tyrimo tikslas – ištirti aukštojo smokslo akademinės kokybės ir mokymosi visą gyvenimą kompetencijų vaidmenį Birjando bakalauro studijų programos studentų verslumo kompetencijose. Šio tyrimo statistinė populiacija apėmė visus 2015–2016 metų bakalauro studentus, jų skaičius buvo 6637. Taikant paprastą atsitiktinę imtį, buvo atrinktas 361 tiriamasis. Tyrimo metodas – taikomoji aprašomoji koreliacinė analizė. Duomenims rinkti buvo naudojamas liberalus verslumo kompetencijos klausimynas (2007 m.), Mantz akademinis aukštojo mokslo kokybės (1995 m.) ir mokymosi visą gyvenimą (Wielkiewicz ir Meuwisseno (2014 m.)) klausimynai. Jų patikimumas buvo apskaičiuotas Cronbacho alfa (0,91), (0,92) ir (0,82). Rezultatai parodė, kad verslumo ir mokymosi visą gyvenimą kompetencijos yra geros, tačiau universitetinio išsilavinimo akademinė kokybė nėra tinkama. Kai kurie universitetinio išsilavinimo akademinės kokybės komponentai turėjo reikšmingą ryšį su verslumo kompetencijos komponentais. Taip pat yra pastebimas teigiamas ir reikšmingas ryšys tarp mokymosi visą gyvenimą ir verslumo kompetencijų. Ši varomoji jėga skatina kurti visa apimančius ir atliepiančius universitetus ne revoliucijai, bet labiau evoliucijai.