Tapatumo paieškos ir ugdymas paradigminės dichotomijos konflikte

Authors

  • Lina Bairašauskienė Klaipėda University, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2019.135.5

Pagrindiniai žodžiai:

tapatumas, tapatybės ugdymas, saviidentifikacija, savastis

Santrauka

Straipsnyje aptariamas dichotominis požiūris į tapatybės sampratą bei jos ugdymo perspektyvas. Šis procesas nėra baigtinis, todėl tapatybės ugdymas gali kisti laike bei erdvėje, tampdamas (ne)sąmoninga veikla, apimančia socialines patirtis, realius ir idealizuotus lūkesčius, grindžiamus aš ir kito santykiu. Siekta išsiaiškinti, kaip kito požiūris į tapatybės ugdymą kelių paradigmų sankirtoje. Atlikta kokybinė turinio analizė atskleidė, kad nuomonių pliuralizmas įgalina ieškoti naujų atsakymų, padedančių individui ugdyti savąjį tapatumą ir tokiu būdu kurti santykį su savimi ir visuomene.

Atsisiuntimai

Publikuota

2019-12-01

Kaip cituoti

Bairašauskienė, L. (2019). Tapatumo paieškos ir ugdymas paradigminės dichotomijos konflikte. Pedagogika / Pedagogy, 135(3), 85–101. https://doi.org/10.15823/p.2019.135.5

Numeris

Skyriai

Straipsniai