Įgyvendinta mokymo programa kaip muzikos ugdymo įgyvendinimo konkretizacijos lygmuo mokytojo veikloje
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2025.159.8Pagrindiniai žodžiai:
pradinis muzikinis ugdymas, muzikinis ugdymas, pradinių klasių muzikos mokytojas, kokybinis tyrimasSantrauka
Šis tyrimas daugiausia dėmesio skiria muzikinio ugdymo standartams Slovakijos pradinėse mokyklose įgyvendinti ir modifikuoti. Tyrimo tikslas – analizuoti veiksnius, darančius įtaką mokymo programų taikymui per muzikines veiklas, lavinančias mokinių kompetencijas. Tiriamąją imtį sudarė penki sąmoningai atrinkti mokytojai iš Bratislavos regiono, tarp kurių buvo tiek bendrojo ugdymo, tiek specializuoti muzikos pedagogai. Atliktas tyrimas kokybinis, o duomenys buvo renkami per giluminius interviu ir tiesiogines pamokų stebėsenas. Duomenų analizė buvo atlikta pagal grindžiamosios teorijos principus, naudojant turinio analizę ir ašinio kodavimo metodą, siekiant nustatyti ryšius tarp kategorijų ir subkategorijų. Tyrimo rezultatai parodė, kad mokytojai, kurie nemanė, kad žinios apie švietimo standartus yra svarbios, dažnai rėmėsi intuityviu, nuotaika pagrįstu mokymu. Šios pamokos pasižymėjo tradiciniu žinių perdavimu, minimaliu instrumentų naudojimu ir muzikinių judesių veiklos trūkumu. Toks požiūris išryškino ribotą švietimo standartų supratimą ir dažnai buvo susijęs su nepakankama profesine patirtimi ir sumažintomis mokinių savirealizacijos galimybėmis. Priešingai, kai kurie mokytojai kūrė muzikos pamokas, orientuotas į praktines mokinių veiklas. Jų požiūris atspindėjo prasmingą prisitaikymą prie naujų švietimo reikalavimų, pasižymėjo kūrybiškumu, nuolatiniu profesiniu tobulėjimu ir struktūruotu pamokų planavimu.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
Licencija
Autoriaus teisės (c) 2025 Jarmila Jurášová Šteigerová

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.






