Kaip mokytojų saviveiksmingumas ir atsakomybės priskyrimas sąveikauja, veikdami mokytojų ketinimą įgyvendinti ESD: polinominė regresija su atsako paviršiaus analize
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2025.159.6Pagrindiniai žodžiai:
atsakomybės prisiėmimas, ketinimas įgyvendinti darnaus vystymosi švietimą, normų aktyvavimo modelis, polinominė regresija, atsako paviršiaus analizė, mokytojo saviveiksmingumasSantrauka
Kadangi sėkmingam darnaus vystymosi švietimo (angl. ESD) įgyvendinimui reikalingi įsipareigoję (būsimieji) mokytojai, kurie veiktų kaip pokyčių agentai ir palengvintų perėjimą prie darnaus vystymosi, būtina tirti veiksnius, lemiančius (būsimųjų) mokytojų ketinimą įgyvendinti ESD. Šiame tyrime nagrinėjami mokytojų ketinimo įgyvendinti DVS prognozės veiksniai, pabrėžiant mokytojo saviveiksmingumo bei asmeninės atsakomybės už ESD įgyvendinimą prisiėmimo vaidmenį. Apklausoje dalyvavo 698 studentai – būsimieji mokytojai. Tyrimui atlikti buvo taikyta polinominė regresija su atsako paviršiaus analize. Nustatyta, kad mokytojo saviveiksmingumo ir atsakomybės prisiėmimo dermė yra susijusi su didesniu ketinimu įgyvendinti ESD. Be to, bendras mokytojo saviveiksmingumo ir asmeninės atsakomybės prisiėmimo poveikis yra svarbus siekiant sustiprinti mokytojų ketinimą įgyvendinti ESD. Kai mokytojo saviveiksmingumas ir atsakomybės už ESD įgyvendinimą priėmimas sutampa, ketinimas įgyvendinti ESD stiprėja, didėjant tiek mokytojo saviveiksmingumui, tiek asmeninės atsakomybės prisiėmimui. Ir atvirkščiai, kai mokytojo saviveiksmingumo ir asmeninės atsakomybės prisiėmimo lygis yra žemas, būsimieji mokytojai rodo ir žemą ketinimą įsitraukti į ESD įgyvendinimą.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
Licencija
Autoriaus teisės (c) 2025 Nena Vukelić

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.






