Mokytojų (moterų) kalbos registras pradiniame ugdyme: slovakų kalbos mokymo kiekybinė analizė

Authors

  • Mária Belešová Comenius University
  • Lenka Szentesiová Comenius University
  • Petra Palkovičová Comenius University

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2025.159.7

Pagrindiniai žodžiai:

communicative acts, speech register, structured observation, primary educatation teachers

Santrauka

Straipsnyje analizuojama Slovakijos Respublikos pradinių mokyklų mokytojų kalbinė komunikacija. Autoriai tiria, kaip mokytojai taiko kalbos registrus bendraudami su mokiniais per slovakų kalbos pamokas. Tyrimas buvo atliekamas struktūriškai stebint keturias pradines klases ir analizuojant 32 pamokas. Rezultatai parodė autentišką turtingo kalbos registro naudojimą. Dažniausiai pasitaikančiais komunikaciniais veiksmais yra kreipimaisi, nurodoma, prašoma informacijos ir padrąsinama. Pagyrimų ir įspėjimų pasitaikė rečiau. Šis tyrimas atskleidė pragmatinio kalbos aspekto svarbą švietimo procese ir nustatė, kad tinkamai pasirinktas mokytojo kalbos registras gali teigiamai paveikti mokinių kalbos vystymąsi. Straipsnyje taip pat nurodoma būtinybė taikyti komunikacijos strategijas, skirtas mokinių kalbos kompetencijoms stiprinti. Pateikiama naujų įžvalgų pedagogikos ir lingvistikos specialistams, pabrėžiant kokybiškos komunikacijos, kaip pagrindinio pradinio ugdymo veiksnio, vaidmenį.

Atsisiuntimai

Publikuota

2025-12-20

Kaip cituoti

Belešová, M., Szentesiová, L., & Palkovičová, P. (2025). Mokytojų (moterų) kalbos registras pradiniame ugdyme: slovakų kalbos mokymo kiekybinė analizė. Pedagogika, 159(3), 150–170. https://doi.org/10.15823/p.2025.159.7

Numeris

Skyriai

Straipsniai