Mokytojų (moterų) kalbos registras pradiniame ugdyme: slovakų kalbos mokymo kiekybinė analizė
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2025.159.7Pagrindiniai žodžiai:
communicative acts, speech register, structured observation, primary educatation teachersSantrauka
Straipsnyje analizuojama Slovakijos Respublikos pradinių mokyklų mokytojų kalbinė komunikacija. Autoriai tiria, kaip mokytojai taiko kalbos registrus bendraudami su mokiniais per slovakų kalbos pamokas. Tyrimas buvo atliekamas struktūriškai stebint keturias pradines klases ir analizuojant 32 pamokas. Rezultatai parodė autentišką turtingo kalbos registro naudojimą. Dažniausiai pasitaikančiais komunikaciniais veiksmais yra kreipimaisi, nurodoma, prašoma informacijos ir padrąsinama. Pagyrimų ir įspėjimų pasitaikė rečiau. Šis tyrimas atskleidė pragmatinio kalbos aspekto svarbą švietimo procese ir nustatė, kad tinkamai pasirinktas mokytojo kalbos registras gali teigiamai paveikti mokinių kalbos vystymąsi. Straipsnyje taip pat nurodoma būtinybė taikyti komunikacijos strategijas, skirtas mokinių kalbos kompetencijoms stiprinti. Pateikiama naujų įžvalgų pedagogikos ir lingvistikos specialistams, pabrėžiant kokybiškos komunikacijos, kaip pagrindinio pradinio ugdymo veiksnio, vaidmenį.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
Licencija
Autoriaus teisės (c) 2025 Mária Belešová, Lenka Szentesiová, Petra Palkovičová

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.






