Graikijos pradinių klasių mokinių dėkingumo ir empatijos bei tėvų tipologijos sąsajos: lyties ir kultūros vaidmuo
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2025.159.3Pagrindiniai žodžiai:
empatija, dėkingumas, tėvystės stiliai, lyčių skirtumai, tarpkultūrinis auklėjimas, graikų šeimosSantrauka
Šiuo tyrimu pristatomas tėvystės stilių ir vaikų dėkingumo bei empatijos ryšys, ištyrus 225 Graikijos pradinės mokyklos mokinius nuo 10 iki 13 metų amžiaus. Naudojant graikiško dėkingumo klausimyno (angl. GQ-6) ir vaikų bei paauglių empatijos indekso (angl. IECA) versijas, išmatuota vaikų dėkingumo ir empatijos patirtis. Atskirai buvo vertinami motinų ir tėvų tėvystės stiliai, naudojant tėvystės stilių ir dimensijų klausimyną (angl. PSDQ-G1), pritaikytą Graikijos kontekstui. Patvirtinančioji faktorinė analizė atskleidė trijų faktorių struktūrą (autoritetinį, autoritarinį ir atlaidų), neįtraukiant kultūriškai specifinio „griežto“ tipo, kuris buvo nustatytas ankstesniuose Graikijos tyrimuose. Rezultatai parodė, kad dėkingumas ir empatija buvo teigiamai susiję su autoritetiniu auklėjimu ir neigiamai su autoritariniu auklėjimu. Berniukai, priešingai nei ankstesnėse ataskaitose, buvo dėkingesni nei mergaitės. Tyrimas buvo organizuotas Graikijoje, kur tėvystės ir vaikų emocinės raidos tyrimai nėra plačiai atliekami. Šis tyrimas padeda geriau suprasti, kokią įtaką turi šeima teigiamų emocinių bruožų vystymuisi. Pažymimos tyrimų, ypač rezultatų, implikacijos, kurios aktualios ir pedagogams, ir tėvams. Viena iš svarbesnių šio tyrimo išvadų yra rūpestingo ir jautraus auklėjimo svarba, nes tai skatina mokyklinio amžiaus vaikų dėkingumo ir empatijos ugdymą.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
Licencija
Autoriaus teisės (c) 2025 Panagiotis Karkanidis, Michalis Linardakis

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.






