Aukštojo mokslo tarptautinės kokybės aspektai: tarptautinių studentų patirtys jungtinio laipsnio studijų metu
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2017.49Pagrindiniai žodžiai:
tarptautinimas, jungtinio laipsnio studijos, dėstymo ir studijavimo kokybė, kokybiniai rodikliai, tarptautinių studentų patirtysSantrauka
Aukštojo mokslo tarptautinės jungtinio laipsnio studijos yra vienas iš svarbiausių Europos aukštojo mokslo plėtros prioritetų. Daugiausia priemonių yra sukurta jungtinio laipsnio studijų programų administravimo kokybei įvertinti kiekybiniais parametrais. Siekiant jungtinio laipsnio studijų integralios kokybės būtina vertinti ir dėstymo bei studijavimo kokybę remiantis kokybiniais indikatoriais, kurie pirmiausia išryškėja analizuojant studentų patirtis. Vykdytame tyrime išsikeltas tyrimo klausimas: „Kokie yra galimi studijų kokybės indikatoriai jungtinio laipsnio studijose atsižvelgiant į studentų patirtis tarptautinėse studijose?“ Tyrimo tikslas buvo atskleisti tarptautinių studentų patirtis, susijusias su dėstymo ir studijavimo procesais jungtinio laipsnio studijose. Straipsnyje pristatomas tarptautinių studijų dėstymo ir studijavimo kokybės vertinimo kokybinis tyrimas, kuriame atlikti sutelktų grupių interviu su 21 studentu, studijavusiu septynių Europos universitetų įgyvendinamas jungtinio laipsnio studijų programas. Duomenų analizei taikyta kokybinė turinio analizė. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad problemos, su kuriomis susiduria studentai, yra šios: tarpkultūrinių kompetencijų plėtotė, dėstymo ir studijavimo lankstumas pagal tarptautinių studentų poreikius, studentų kompetencijų plėtotė praktinėse situacijose tarptautiniame kontekste ir akademinio bendradarbiavimo klimatas tarp aukštųjų mokyklų tarptautinėje aplinkoje.