Aplinkosauginio ugdymo vaidmuo rengiant mokytojus: tvaraus vystymosi kontekstas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2025.159.11Pagrindiniai žodžiai:
aplinkosaugos švietimas, Švietimas, technologijos ir švietimas, dirbtinio intelekto taikymas, dirbtinio intelekto pritaikymo strategijos., tvarus vystymasis, mokslinis raštingumas, mokytojo požiūrisSantrauka
Šiame tyrime nagrinėjamos Slovakijos būsimųjų ikimokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojų aplinkosauginės žinios ir nuostatos tvaraus vystymosi kontekste. Respondentai demonstravo labai palankų požiūrį į aplinką ir visapusiškai palaikė socialinį, ekonominį ir aplinkosauginį tvarumą, bet jų faktinės žinios apie pagrindines aplinkosaugos problemas pasirodė nepakankamos. Mokytojų rengimo programų studentai, kurių studijų programoje nebuvo daug dėmesio skiriama gamtos mokslams, gavo žymiai mažesnius balus nei tie, kurie specializavosi gamtos moksluose. Nustatyta teigiama koreliacija tarp nuostatų į skirtingas tvarumo dimensijas, taip pat silpnas, bet reikšmingas ryšys tarp aukštesnio žinių lygio ir palankesnių tvarumo nuostatų.
Šie rezultatai rodo, kad būtina stiprinti aplinkosaugos ir tvarumo ugdymą mokytojų rengimo programose, didesnį dėmesį skiriant patirtiniam mokymuisi, tarpdisciplininiams metodams ir praktinėms veikloms. Toks mokytojų rengimas itin veiksmingas siekiant ugdyti mokslinį raštingumą, skatinti būsimas mokymo programų reformas ir rengti pedagogus, gebančius ugdyti mokinius, sugebėsiančius atsakingai elgtis aplinkoje.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
Licencija
Autoriaus teisės (c) 2025 Beáta Pošteková

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.






