Pamokos efektyvumo paradoksai: netikėti empiriniai radiniai apie namų darbų kiekį ir mokytojo reiklumą

Authors

  • Gediminas Merkys The Association of Trade Unions of Lithuanian Higher Education Institutions, Lithuania
  • Daiva Bubelienė Kauno Kolegija, University of Applied Sciences, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2017.42

Pagrindiniai žodžiai:

pamoka, pamokos efektyvumas ir kokybė, namų darbai, didaktiniai reikalavimai

Santrauka

Straipsnyje pristatomas naujas sukurtas klausimynas „Įvertink mokytoją ir jo pamokas“, skirtas vyresniesiems moksleiviams. Įvardijamas tyrimo priemonės, kurią sudaro 88 pirminiai klausimai, teorinis ir praktinis kontekstas, parodoma suformuotų skalių dimensinė struktūra ir metrologinė kokybė. Apibūdinama šiuo metu turima klausimyno statistinio normavimo bazė (Nmokinių = 4 024 ir Nmokytojų = 200), kuri apima skirtingo tipo mokyklas iš įvairių šalies regionų. Pirma, straipsnyje keliamas metodinis tikslas – pristatyti naują standartizuotą apklausos priemonę; antra, išsiaiškinti, kodėl tokie rodikliai kaip „namų darbų gausa“ ir „mokytojo keliamų reikalavimų lygis“ praktiškai nekoreliuoja su visomis likusiomis skalėmis, nors pastarosios tarpusavyje labai smarkiai koreliuoja. Darbe plėtojamas klausimas (ir hipotezė), ar iš tiesų minėti kintamieji gali kontraproduktyviai paveikti didaktinę pamokos kokybę.

Author Biography

Daiva Bubelienė, Kauno Kolegija, University of Applied Sciences, Lithuania

Kauno Kolegija, University of Applied Sciences, Faculty of Medicine, Department of Social Work, Lithuania

Atsisiuntimai

Publikuota

2017-09-20

Kaip cituoti

Merkys, G., & Bubelienė, D. (2017). Pamokos efektyvumo paradoksai: netikėti empiriniai radiniai apie namų darbų kiekį ir mokytojo reiklumą. Pedagogika, 127(3), 104–118. https://doi.org/10.15823/p.2017.42

Numeris

Skyriai

Straipsniai