Pamokos efektyvumo paradoksai: netikėti empiriniai radiniai apie namų darbų kiekį ir mokytojo reiklumą
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2017.42Pagrindiniai žodžiai:
pamoka, pamokos efektyvumas ir kokybė, namų darbai, didaktiniai reikalavimaiSantrauka
Straipsnyje pristatomas naujas sukurtas klausimynas „Įvertink mokytoją ir jo pamokas“, skirtas vyresniesiems moksleiviams. Įvardijamas tyrimo priemonės, kurią sudaro 88 pirminiai klausimai, teorinis ir praktinis kontekstas, parodoma suformuotų skalių dimensinė struktūra ir metrologinė kokybė. Apibūdinama šiuo metu turima klausimyno statistinio normavimo bazė (Nmokinių = 4 024 ir Nmokytojų = 200), kuri apima skirtingo tipo mokyklas iš įvairių šalies regionų. Pirma, straipsnyje keliamas metodinis tikslas – pristatyti naują standartizuotą apklausos priemonę; antra, išsiaiškinti, kodėl tokie rodikliai kaip „namų darbų gausa“ ir „mokytojo keliamų reikalavimų lygis“ praktiškai nekoreliuoja su visomis likusiomis skalėmis, nors pastarosios tarpusavyje labai smarkiai koreliuoja. Darbe plėtojamas klausimas (ir hipotezė), ar iš tiesų minėti kintamieji gali kontraproduktyviai paveikti didaktinę pamokos kokybę.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
Licencija
Autoriaus teisės (c) 2017 Pedagogika

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.