Matematikos sąvokų vizualizacijos pradiniame ugdyme didaktiniai principai

Authors

  • Maryia Urban Belarusian State Pedagogical University, Belarus
  • Halina Murauyova Belarusian State Pedagogical University, Belarus
  • Sviatlana Gadzaova Yanka Kupala State University of Grodno, Belarus

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2017.40

Pagrindiniai žodžiai:

pradinis matematinis ugdymas, vizualizacija, edukacinis modeliavimas, vizualinis edukacinis modelis, didaktiniai vizualizacijos principai

Santrauka

Matematinių sąvokų vizualizacijos idėją tiria psichologijos ir pedagogikos mokslas nagrinėdamas įvairius matematinio ugdymo etapus. Vizualizacija yra ypač efektyvi pradiniame matematikos ugdymo etape, nes ji atitinka 6–10 metų amžiaus kognityvių procesų ypatumus. Todėl pradinio ugdymo vadovėliuose dažnai pasitelkiamos iliustracijos, siekiant paremti matematinius argumentus. Tačiau pastarieji teoriniai tyrimai ir mokyklinio ugdymo praktika liudija, kad ne kiekvienas vizualus pateikimas padeda geriau suvokti matematines idėjas. Todėl, norint tinkamai įvykdyti didaktinius tikslus, šiuolaikiniai matematikos vadovėliai, skirti pradiniam ugdymui, turi pateikti tinkamą matematinių idėjų vizualizaciją.

Šiame straipsnyje pateikiami penki didaktiniai principai, kuriais grindžiamas matematikos idėjų vizualinis pateikimas: 1) modeliu grindžiamos ir nemodeliu grindžiamos edukacinės matematinės medžiagos vizualizacijos funkcinė diferenciacija; 2) prioritetas teikiamas vizualiems ugdymo moduliams supažindinant su nauja edukacine matematine medžiaga; 3) kelių modelių perkėlimas edukacinės matematinės medžiagos konsolidavimo etape; 4) statinės ir dinaminės vizualizacijos derinimas mokymo procese; 5) laipsniškas gebėjimo valdyti vizualaus modelio formavimas. Šie principai tapo pagrindu naujiems Baltarusijos pradinio matematinio ugdymo vadovėliams.

Author Biographies

Maryia Urban, Belarusian State Pedagogical University, Belarus

Belarusian State Pedagogical University named after Maxim Tank, Faculty of Primary Education, Department of
Natural Sciences, Belarus

Halina Murauyova, Belarusian State Pedagogical University, Belarus

Belarusian State Pedagogical University named after Maxim Tank, Faculty of Primary Education, Department of
Natural Sciences, Belarus

Sviatlana Gadzaova, Yanka Kupala State University of Grodno, Belarus

Yanka Kupala State University of Grodno, Faculty of Pedagogy, Department of Natural and Linguistic Sciences
and their Teaching Methods, Belarus

Atsisiuntimai

Publikuota

2017-09-20

Kaip cituoti

Urban, M., Murauyova, H., & Gadzaova, S. (2017). Matematikos sąvokų vizualizacijos pradiniame ugdyme didaktiniai principai. Pedagogika / Pedagogy, 127(3), 70–86. https://doi.org/10.15823/p.2017.40

Numeris

Skyriai

Straipsniai