Mokytojų europinių kompetencijų tyrimas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2017.37Pagrindiniai žodžiai:
mokytojų europinės kompetencijos, tarpkultūrinis ugdymas, europinis raštingumas, europiniai projektaiSantrauka
Straipsnio tikslas – nustatyti, kokias europines kompetencijas ES šalių mokytojai pripažįsta kaip „naudojamą turtą“ jų kasdieniame darbe. Kuriant apklausos raštu klausimyną vadovautasi mokytojų europinių kompetencijų struktūra (žr. Reference Framework of Competences for Teaching European Citizenship Literary). Tyrimo metodai – apklausa raštu, derinama su mokslinės literatūros analize. Empirinio tyrimo pagrindas buvo EK finansuojamo ELICITplus projekto partnerių tinklas. Klausimyną, pateiktą virtualiojoje erdvėje, užpildė 87 informantai iš 25 šalių. Dauguma atsakiusiųjų atstovavo bendrojo ugdymo ir profesinėms mokykloms.
Empirinių duomenų analizė ir gautų rezultatų diskusija leido pastebėti, jog į klausimyną atsakę mokytojai nevienodai vertina savo turimą europinę kompetenciją. Straipsnio išvadose pateikti išryškėję ypatumai.
Straipsnį sudaro santykinės šešios dalys. Pirma dalis skirta įvadui. Antroje apibrėžiamos mokytojų europinės kompetencijos, kuriomis autorė rėmėsi kaip konceptualiomis vykdydama empirinį tyrimą. Trečioje dalyje pristatoma empirinio tyrimo metodologija. Ketvirtoje – analizuojami įvairių ES šalių mokytojų sau priskiriamų europinių kompetencijų duomenys, gauti empirinio tyrimo metu. Straipsnio pabaigoje pateikiama diskusija, siekiant nustatyti tam tikras sąsajas ar tendencijas, ir išvados.