Mokymo aiškumas gamtamokslinių dalykų pamokose: labai gerų gamtamokslinių rezultatų pasiekusių mokinių mokymosi motyvacija ir gamtamokslinių dalykų vertingumo suvokimas

Authors

  • Palmira Pečiuliauskienė Vytauto Didžiojo universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2024.155.2

Pagrindiniai žodžiai:

gamtamokslinių dalykų mokymosi motyvacija, gamtamokslinis ugdymas, gamtamokslinių dalykų vertingumo suvokimas, mokymo aiškumas gamtamokslinių dalykų pamokose, labai gerų mokymosi rezultatų pasiekęs mokinys

Santrauka

Tyrime nagrinėjama mokymo aiškumo gamtamokslinių dalykų pamokose reikšmė aštuntos
klasės mokinių gamtamokslinei motyvacijai ir gamtos mokslų naudingumo suvokimui. Buvo atlikta antrinė 2019 m. tarptautinio matematikos ir gamtos mokslų tyrimo TIMSS duomenų analizė. Naudoti trijų TIMSS 2019 skalių duomenys: mokymo aiškumo gamtamokslinių dalykų pamokose (angl. Instructional Clarity in Science Lessons Scale), gamtamokslinės motyvacijos (angl. Students Like Learning Science Scale) ir gamtos mokslų naudingumo (angl. Students Value Science Scale). Analizuotos penkių šalių (Singapūro, Japonijos, Korėjos, Australijos ir Izraelio) duomenų bazės. Šių šalių mokinių gamtos mokslų pasiekimai buvo aukštesni už TIMSS 2019 pasiekimų skalės vidurkį. Toks šalių pasirinkimas buvo sąlygotas siekimo išsiaiškinti, kokių sąsajų esama tarp mokymo aiškumo, gamtos mokslų naudingumo suvokimo ir labai gerų gamtamokslinių rezultatų pasiekusių šalių mokinių gamtamokslinės motyvacijos. Šiam tyrimui atlikti naudota  patvirtinamoji faktorinė analizė ir struktūrinių lygčių modeliavimas. Nustatyta, kad mokymo aiškumas turi statistiškai reikšmingą, teigiamą poveikį mokinių gamtamokslinei motyvacijai. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad mokymo aiškumas gamtamokslinių dalykų pamokose gali padidinti labai gerų gamtamokslinių rezultatų pasiekusių mokinių gamtamokslinę motyvaciją ir gamtos mokslų  naudingumo vertės suvokimą.

Atsisiuntimai

Publikuota

2024-11-18

Kaip cituoti

Pečiuliauskienė, P. (2024). Mokymo aiškumas gamtamokslinių dalykų pamokose: labai gerų gamtamokslinių rezultatų pasiekusių mokinių mokymosi motyvacija ir gamtamokslinių dalykų vertingumo suvokimas. Pedagogika, 155(3), 30–49. https://doi.org/10.15823/p.2024.155.2

Numeris

Skyriai

Straipsniai