Nuotolinio mokymo(si) iššūkiai po pandemijos: mokytojų rengimo gerinimo galimybės pasauliniu mastu

Authors

  • Alicja Korzeniecka-Bondar University of Białystok, Poland
  • Bożena Tołwińska University of Białystok, Poland
  • Katarzyna Borawska-Kalbarczyk University of Białystok, Poland
  • Marta Kowalczuk-Walędziak University of Białystok, Poland

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2024.155.1

Pagrindiniai žodžiai:

nuotolinis mokymas(is), mokytojų rengimas, pandemija, Lenkija, universitetų vadovai

Santrauka

Straipsnyje pristatomas tyrimas, kuriame dalyvavo studentai, būsimieji mokytojai (n = 104), ir mokytojai – rengimo programų vadovai (n = 7). Apžvelgiama abiejų grupių požiūriai ir nuostatos, susijusios su galimybėmis, kylančiomis dėl pandemijos sukeltų nuotolinio mokymo(si) iššūkių, siekiant po pandemijos gerinti mokytojų rengimą pasaulyje. Remiantis apklausos klausimynais ir interviu metu surinktais duomenimis, nustatyta, kad abi respondentų grupės šias galimybes iš esmės vertina kaip nuotolinio mokymo(si) priemonių panaudojimą mokymo ir mokymosi procesams keisti, taip pat besimokančiųjų bendruomenei kurti atsižvelgiant į pandemijos padarinius. Tyrimu nustatyta, kad studentai, būsimieji mokytojai, pirmenybę teikia materialiniams ir vaizdiniams internetinių priemonių aspektams, kurie, jų nuomone, galėtų būti lengvai integruoti į mokytojų rengimą ateityje, o programų vadovai pabrėžia etines ir aksiologines problemas, susijusias su nuotolinio mokymo(si) tęstinumu ir plėtojimu po pandemijos. Tai apima dabartinius iššūkius, su kuriais susiduriama rengiant mokytojus Lenkijoje ir už jos ribų. Taip pat šis tyrimas parodo, kaip tobulinti ir plėtoti mokytojų rengimą pasauliniu mastu po pandemijos.

Atsisiuntimai

Publikuota

2024-11-18

Kaip cituoti

Korzeniecka-Bondar, A., Tołwińska, B., Borawska-Kalbarczyk, K., & Kowalczuk-Walędziak, M. (2024). Nuotolinio mokymo(si) iššūkiai po pandemijos: mokytojų rengimo gerinimo galimybės pasauliniu mastu. Pedagogika / Pedagogy, 155(3), 5–29. https://doi.org/10.15823/p.2024.155.1

Numeris

Skyriai

Straipsniai