Papildomas pedagoginis išsilavinimas kaip būtina sąlyga profesinei veiklai pradėti: mokytojo profesijos prestižas ir saviveiksmingumas

Authors

  • Martin Fico Masaryk University, Czechia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2024.153.6

Pagrindiniai žodžiai:

mokytojo saviveiksmingumas, mokytojo profesijos prestižas, pedagoginis išsilavinimas, mokytojo profesija

Santrauka

Šiame tyrime nagrinėjamas papildomo pedagoginio išsilavinimo (angl. APE) poveikis mokytojo profesijos saviveiksmingumui ir suvokiamam prestižui. Pagrindinis tyrimo klausimas: koks papildomo pedagoginio išsilavinimo (angl. APE) vaidmuo ugdant mokytojo saviveiksmingumą ir didinant suvokiamą mokytojo profesijos prestižą. Taikytas mišraus tyrimo metodas. Tyrime dalyvavo 199 papildomo pedagoginio švietimo programų dalyviai. Kiekybiniai duomenys neparodė reikšmingų saviveiksmingumo ar suvokiamo prestižo pokyčių baigus APE. 6 dalyvių interviu atskleidė, kad kai kurie iš jų mokytojo profesiją ir papildomą pedagoginį išsilavinimą vertina kaip atsarginį planą, o ne kaip kelią į prestižinę karjerą. Žemas saviveiksmingumas buvo susijęs su mažesniu suvokiamu prestižu. Tyrimas rodo, kad mokytojų atlyginimų ir būsimų mokytojų rengimo gerinimas galėtų pritraukti daugiau motyvuotų kandidatų, padidinti saviveiksmingumą, rezultatus ir galiausiai visuomenės požiūrį į profesiją.

Atsisiuntimai

Publikuota

2024-06-17

Kaip cituoti

Fico, M. (2024). Papildomas pedagoginis išsilavinimas kaip būtina sąlyga profesinei veiklai pradėti: mokytojo profesijos prestižas ir saviveiksmingumas. Pedagogika, 153(1), 120–143. https://doi.org/10.15823/p.2024.153.6

Numeris

Skyriai

Straipsniai