Į save nukreiptas mokymasis ir skaitmeninis raštingumas mokantis socialinių mokslų dalykų: pastangos lavinti mokinių kritinį mąstymą

Authors

  • Muhammad Rijal Fadli Esa Unggul University, Indonesia
  • Mujazi Mujazi Esa Unggul University, Indonesia
  • Harlinda Syofyan Esa Unggul University, Indonesia
  • Ainur Rosyid Esa Unggul University, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2024.154.2

Pagrindiniai žodžiai:

kritinio mąstymo įgūdžiai, skaitmeninis raštingumas, į save nukreiptas mokymasis, socialinių mokslų dalykų mokymasis

Santrauka

Šio tyrimo tikslas – taikant kiekybinį metodą,  išanalizuoti į save nukreipto mokymosi ir skaitmeninio raštingumo įtaką mokinių mąstymui mokantis socialinių mokslų dalykų. Tyrime dalyvavo 262 pradinių klasių mokiniai iš Lampungo (Indonezija) pradinės mokyklos. Duomenims rinkti naudotas apklausos instrumentas – klausimynas, kurio klausimai apima savivaldų mokymąsi (X1), skaitmeninį raštingumą (X2) ir kritinį mąstymą (Y). Šiame tyrime atlikta struktūrinių lygčių modelio (SEM) duomenų analizė naudojant SMARTPLS 3.0 taikomąją programą. Tyrimo rezultatai atskleidžia, kad į save nukreiptas mokymasis ir skaitmeninis raštingumas gali turėti teigiamą ir reikšmingą poveikį mokinių kritiniam mąstymui mokantis socialinių mokslų dalykų, nes dėl šių lemiamų veiksnių socialinių mokslų dalykų mokymosi procesas tampa nebe nuobodus, o gerokai aktyvesnis. Šių dviejų veiksnių integracija užtikrina stiprią sinergiją tobulinant mokinių kritinio mąstymo įgūdžius, kurie leidžia mokiniams savarankiškai tyrinėti informaciją, spręsti problemas ir ugdyti reflektyvų mąstymą, taip užtikrinant pasirengimą spręsti sudėtingus iššūkius ateityje.

Atsisiuntimai

Publikuota

2024-08-13

Kaip cituoti

Fadli, M. R., Mujazi, M., Syofyan, H. ., & Rosyid, A. (2024). Į save nukreiptas mokymasis ir skaitmeninis raštingumas mokantis socialinių mokslų dalykų: pastangos lavinti mokinių kritinį mąstymą. Pedagogika / Pedagogy, 154(2), 27–44. https://doi.org/10.15823/p.2024.154.2

Numeris

Skyriai

Straipsniai