Į save nukreiptas mokymasis ir skaitmeninis raštingumas mokantis socialinių mokslų dalykų: pastangos lavinti mokinių kritinį mąstymą
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2024.154.2Pagrindiniai žodžiai:
kritinio mąstymo įgūdžiai, skaitmeninis raštingumas, į save nukreiptas mokymasis, socialinių mokslų dalykų mokymasisSantrauka
Šio tyrimo tikslas – taikant kiekybinį metodą, išanalizuoti į save nukreipto mokymosi ir skaitmeninio raštingumo įtaką mokinių mąstymui mokantis socialinių mokslų dalykų. Tyrime dalyvavo 262 pradinių klasių mokiniai iš Lampungo (Indonezija) pradinės mokyklos. Duomenims rinkti naudotas apklausos instrumentas – klausimynas, kurio klausimai apima savivaldų mokymąsi (X1), skaitmeninį raštingumą (X2) ir kritinį mąstymą (Y). Šiame tyrime atlikta struktūrinių lygčių modelio (SEM) duomenų analizė naudojant SMARTPLS 3.0 taikomąją programą. Tyrimo rezultatai atskleidžia, kad į save nukreiptas mokymasis ir skaitmeninis raštingumas gali turėti teigiamą ir reikšmingą poveikį mokinių kritiniam mąstymui mokantis socialinių mokslų dalykų, nes dėl šių lemiamų veiksnių socialinių mokslų dalykų mokymosi procesas tampa nebe nuobodus, o gerokai aktyvesnis. Šių dviejų veiksnių integracija užtikrina stiprią sinergiją tobulinant mokinių kritinio mąstymo įgūdžius, kurie leidžia mokiniams savarankiškai tyrinėti informaciją, spręsti problemas ir ugdyti reflektyvų mąstymą, taip užtikrinant pasirengimą spręsti sudėtingus iššūkius ateityje.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2024 Muhammad Rijal Fadli, Mujazi Mujazi, Harlinda Syofyan, Ainur Rosyid

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.