Generatyvinio dirbtinio intelekto integravimas į užsienio kalbų mokytojų rengimo programas: sisteminė literatūros apžvalga

Authors

  • Laura Kildė Vilniaus universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2024.154.1

Pagrindiniai žodžiai:

mokytojų rengimas, užsienio kalbų mokytojų rengimas, generatyvinis DI, skaitmeninės DI kompetencijos

Santrauka

Šia sistemine apžvalga buvo siekiama atskleisti atliktų empirinių tyrimų tendencijas ir galimas kryptis, kurios pagilintų žinias apie generatyvinio dirbtinio intelekto įrankių integracijos galimybes rengiant užsienio kalbų mokytojus. Straipsnyje nagrinėjamos naujausios DI modelių taikymo tendencijos ir praktikos mokant ir mokantis kalbų nuo 2022 m. lapkričio mėn., kai buvo paleistas ,,OpenAI“ pokalbių robotas ,,ChatGPT“, iki 2024 m. vasario mėn. Sisteminė literatūros analizė atlikta, remiantis PRISMA (angl. Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses) rekomendacijomis. Paiešką sudarė 12 straipsnių, kurie buvo paskelbti Web of Science ir Scopus duomenų bazėse. Šiuo tyrimu taip pat buvo išanalizuoti atliktų empirinių tyrimų tikslai, uždaviniai, metodikos ir priemonės ir buvo atskleisti užsienio kalbų mokytojų požiūriai, kurie skatina arba slopina generatyvino DI įrankio integraciją, galimybės bei iššūkiai, kurie, plėtojant būsimų užsienio kalbos pedagogų skaitmenines DI kompetencijas, gali būti naudingi tyrėjams, mokytojų rengėjams bei švietimo
institucijoms.

Atsisiuntimai

Publikuota

2024-08-13

Kaip cituoti

Kildė, L. (2024). Generatyvinio dirbtinio intelekto integravimas į užsienio kalbų mokytojų rengimo programas: sisteminė literatūros apžvalga. Pedagogika / Pedagogy, 154(2), 5–26. https://doi.org/10.15823/p.2024.154.1

Numeris

Skyriai

Straipsniai