Pradedantieji skaitytojai: sisteminis ikimokyklinio amžiaus vaikų skaitymo anglų kalba efektyvių strategijų tyrinėjimas

Authors

  • Mariam Oluwatoyin Idris Sultan Idris University of Education, Malaysia
  • Mazlina Che Mustafa Sultan Idris University of Education, Malaysia
  • Kung-Teck Wong Sultan Idris University of Education, Malaysia
  • Nurudeen Babatunde Bamiro Sultan Idris University of Education, Malaysia
  • AbdulFatai Olohunfunmi Ismail Mara University of Technology, Malaysia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2024.155.8

Pagrindiniai žodžiai:

efektyvus skaitymas, pradedantieji skaitytojai, ikimokyklinis ugdymas, skaitymo strategijos, sisteminė apžvalga

Santrauka

Šiame straipsnyje nagrinėjama, kaip ikimokyklinio amžiaus vaikai lavina anglų kalbos skaitymo gebėjimus, kai daugiausia dėmesio skiriama raštingumui ir teksto fonologiniam suvokimui. Tyrime pabrėžiama ankstyvosios kalbos raidos svarba. Naudojantis PRISMA gairėmis apžvelgiami 22 tyrimai (2013–2023 m.), siekiant nustatyti metodus, kurie atskleidžia, kaip pagerinti ikimokyklinio amžiaus vaikų,  besimokančių anglų kalbos, skaitymo įgūdžius. Vadovaujantis PRISMA gairėmis, vertinamos tokios strategijos kaip pakopinė raštingumo intervencija (angl. Tiered-Based Literacy Intervention), kompiuterizuotas kalbų mokymas (angl. Computer-Assisted Language Learning (CALL)) ir gimtosios kalbos raštingumo išlaikymas. Dialoginis skaitymas, žaidimais paremtas mokymasis ir interaktyvusis pasakojimas (angl. Interactive Elaborative Storytelling, IES) padeda suprasti žodyną ir gerina fonologinus įgūdžius. Tyrime nagrinėjama ir mišri fonika bei muzika pagrįsta fonologinio suvokimo veikla. Interaktyvusis skaitymo modelis siūlomas kaip ideali sistema, jungianti skaitymo metodus „iš viršaus į apačią“ ir „iš apačios į viršų“. Tyrimo rezultatai rodo, kad, integruojant tradicinius ir skaitmeninius metodus į ankstyvąją intervenciją, galima ugdyti ikimokyklinio amžiaus vaikų skaitymo ir fonologinius įgūdžius ir taip sukurti tvirtą pagrindą būsimai mokyklinei sėkmei.

Atsisiuntimai

Publikuota

2024-11-18

Kaip cituoti

Idris, M. O., Mustafa, M. C., Wong, K.-T., Bamiro, N. B., & Olohunfunmi Ismail, A. (2024). Pradedantieji skaitytojai: sisteminis ikimokyklinio amžiaus vaikų skaitymo anglų kalba efektyvių strategijų tyrinėjimas. Pedagogika / Pedagogy, 155(3), 147–173. https://doi.org/10.15823/p.2024.155.8

Numeris

Skyriai

Straipsniai