Pradedantieji skaitytojai: sisteminis ikimokyklinio amžiaus vaikų skaitymo anglų kalba efektyvių strategijų tyrinėjimas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2024.155.8Pagrindiniai žodžiai:
efektyvus skaitymas, pradedantieji skaitytojai, ikimokyklinis ugdymas, skaitymo strategijos, sisteminė apžvalgaSantrauka
Šiame straipsnyje nagrinėjama, kaip ikimokyklinio amžiaus vaikai lavina anglų kalbos skaitymo gebėjimus, kai daugiausia dėmesio skiriama raštingumui ir teksto fonologiniam suvokimui. Tyrime pabrėžiama ankstyvosios kalbos raidos svarba. Naudojantis PRISMA gairėmis apžvelgiami 22 tyrimai (2013–2023 m.), siekiant nustatyti metodus, kurie atskleidžia, kaip pagerinti ikimokyklinio amžiaus vaikų, besimokančių anglų kalbos, skaitymo įgūdžius. Vadovaujantis PRISMA gairėmis, vertinamos tokios strategijos kaip pakopinė raštingumo intervencija (angl. Tiered-Based Literacy Intervention), kompiuterizuotas kalbų mokymas (angl. Computer-Assisted Language Learning (CALL)) ir gimtosios kalbos raštingumo išlaikymas. Dialoginis skaitymas, žaidimais paremtas mokymasis ir interaktyvusis pasakojimas (angl. Interactive Elaborative Storytelling, IES) padeda suprasti žodyną ir gerina fonologinus įgūdžius. Tyrime nagrinėjama ir mišri fonika bei muzika pagrįsta fonologinio suvokimo veikla. Interaktyvusis skaitymo modelis siūlomas kaip ideali sistema, jungianti skaitymo metodus „iš viršaus į apačią“ ir „iš apačios į viršų“. Tyrimo rezultatai rodo, kad, integruojant tradicinius ir skaitmeninius metodus į ankstyvąją intervenciją, galima ugdyti ikimokyklinio amžiaus vaikų skaitymo ir fonologinius įgūdžius ir taip sukurti tvirtą pagrindą būsimai mokyklinei sėkmei.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2024 Mariam Oluwatoyin Idris, Mazlina Che Mustafa, Kung-Teck Wong, Nurudeen Babatunde Bamiro, AbdulFatai Olohunfunmi Ismail

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.