Skaičiavimo mokymosi aplinka: instrumento kūrimas ir jo validumas pagal patvirtinančiąją faktorinę analizę ir Rasch’o modelį

Authors

  • Cynthia Mayang Sari State University of Jakarta, Indonesia
  • Achmad Ridwan Ridwan State University of Jakarta, Indonesia
  • Yuliatri Sastrawijaya Sastrawijaya State University of Jakarta, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2024.153.9

Pagrindiniai žodžiai:

skaičiavimo mokymosi aplinka, Rasch’o modelis, patvirtinančioji faktorinė analizė

Santrauka

Šio tyrimo tikslas – sukurti ir išbandyti tyrimo instrumentą, klausimyną (angl. QLEN), kad būtų galima įvertinti skaičiavimo mokymosi aplinką. Bandomajame tyrime dalyvavo 264 studentai, o galutiniame tyrime dalyvavo 566 studentai. Tyrimo instrumentui įvertinti buvo naudojama patvirtinančioji faktorinė analizė (angl.CFA) ir Rasch’o modelis. Tyrimas parodė, kad 58 iš 60 QLEN elementų buvo pagrįsti ir atitiko Rasch’o modelį, elementų ir asmens patikimumo vertės buvo atitinkamai aukštos – 0,99 ir 0,98. QLEN skalė parodė stiprias psichometrines savybes ir tinkamą faktorių struktūrą. Kurti QLEN instrumentą paskatino skaičiavimo mokymosi aplinkos svarba formuojant mokinių skaičiavimo įgūdžius. Būtent ankstesni tyrimai rodė, kad trūksta supratimo ir skaičiavimo mokymosi aplinkos, todėl šiam tikslui pasiekti pasirinkta sukurti tinkamą ir patikimą instrumentą. QLEN buvo sukurtas remiantis šešiais matmenimis iš 60 elementų; visų pagrįstumas ir patikimumas buvo įvertintas. Tyrime buvo naudojamas patvirtinančiosios faktorinės analizės ir Rasch’o modelio derinys, siekiant įvertinti QLEN instrumento psichometrines savybes. Patvirtinančiosios faktorinės analizės rezultatai parodė gerą atitikimą QLEN faktoriaus struktūrai, o įvairūs tinkamumo indeksai atitiko kriterijus. Rasch’o modelio analizė atskleidė, kad iš 60 elementų 58 buvo geri ir tinkami modeliui. Vis dėlto skirtingų elementų veikimo (angl. DIF) analizės metu buvo nustatyti trys šališki elementai, vadinasi, norint išvengti šališkumo, reikia šiuos elementus peržiūrėti.

Atsisiuntimai

Publikuota

2024-06-17

Kaip cituoti

Mayang Sari, C. . ., Ridwan, A. R., & Sastrawijaya, Y. S. (2024). Skaičiavimo mokymosi aplinka: instrumento kūrimas ir jo validumas pagal patvirtinančiąją faktorinę analizę ir Rasch’o modelį. Pedagogika / Pedagogy, 153(1), 185–198. https://doi.org/10.15823/p.2024.153.9

Numeris

Skyriai

Straipsniai