Ikimokyklinio ugdymo mokytojų vizualiųjų menų taikymas vaikų darželiuose
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2024.153.7Pagrindiniai žodžiai:
meno kūrinio interpretacija, ikimokyklinio ugdymo mokytojai, ikimokyklinis ugdymas, vizualieji menaiSantrauka
Vizualiųjų menų stimulų įtraukimas į ugdymo procesą daro teigiamą poveikį ikimokyklinio amžiaus vaikams, tačiau tam turi vadovauti pedagogiškai meniniu požiūriu kompetentingi mokytojai. Šio tyrimo problema yra vizualiųjų menų taikymas ikimokyklinio ugdymo procese. Šiai problemai spręsti buvo suformuoti šie tyrimo klausimai: 1) kokia yra vizualiųjų menų taikymo ikimokykliniame ugdyme būklė ir dažnumas; 2) kokios buvo ikimokyklinio ugdymo mokytojų galimybės įgyti profesinių vizualiojo meno žinių; 3) koks ikimokyklinio ugdymo mokytojų santykis su vizualiuoju menu. Kartu buvo suformuluotos ir šios hipotezės: 1) Ikimokyklinio ugdymo mokytojų galimybės įgyti vizualiojo meno žinių prognozuoja jų santykio su vizualiuoju menu lygį; 2) Ikimokyklinio ugdymo mokytojų santykio su vizualiuoju menu lygis prognozuoja vizualiųjų menų taikymą ikimokykliniame ugdyme.
Tyrimui buvo naudojamas pačių autorių sudarytas klausimynas. Klausimyną užpildė 366 ikimokyklinio ugdymo mokytojai. Ikimokyklinio ugdymo mokytojų savirefleksijos rezultatai parodė, kad vizualiųjų menų kūrinių taikymo lygis yra šiek tiek aukštesnis nei vidutinis. Ikimokyklinio ugdymo mokytojų galimybės įgyti žinių apie vizualiųjų menų teoriją ir istoriją, taip pat ikimokyklinio ugdymo mokytojų požiūris į vizualiuosius menus buvo žemesnis nei vidutinis lygis. Nustatyta, kad galimybės įgyti vizualiųjų menų žinių prognozuoja ikimokyklinio ugdymo mokytojų požiūrį į vizualiuosius menus, o ikimokyklinio ugdymo mokytojų požiūris į vizualiuosius menus prognozuoja vizualiųjų menų taikymą ikimokykliniame ugdyme.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2024 Ivana Rochovská, Monika Brozmanová

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.