Studentų požiūris į YouTube kanalą kaip tarpkultūrinės komunikacijos mokymo(si) priemonę
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2023.151.6Pagrindiniai žodžiai:
YouTube, tarpkultūrinė komunikacija, mokymo(si) metodai, interaktyvus mokymasis, skaitmeninės medijos, globalus pilietiškumasSantrauka
YouTube ypač plačiai jaunimo naudojamas socialinis tinklas. Naujausi tyrimai rodo, kad jaunuoliai, norėdami gauti bet kokios jiems reikiamos informacijos, pirmiausia naudojasi internetiniais šaltiniais. YouTube jaunimas naudoja pramogai, mokymosi procese, įvairioms problemoms spręsti ar smalsumui tenkinti. Tad šiandieniniame pasaulyje ir mokymo(si) kontekste ypač reikšmingas vaidmuo tenka socialiniams tinklams, įvairių šalių švietimo sistemoms nebesvetimas socialinių tinklų integravimas į mokymosi procesą. Kita vertus, globalizacija reikalauja, kad jaunesnės kartos geriau suvoktų hiperkultūrinę aplinką, todėl būtina daugiau dėmesio skirti tarpkultūrinių žinių ir jautrumo kitoms kultūroms ugdyti.
Šiame straipsnyje skiriamas dėmesys keturių skirtingų šalių (Lietuvos, Portugalijos, Rumunijos ir Ukrainos) aukštųjų mokyklų studentų suvokimui apie socialinio tinklo YouTube naudojimą mokymo(si) procese. 381 įvairių studijų pakopų studentų keturiose tiriamose šalyse buvo paprašyta įvertinti ir pakomentuoti mokomąjį vaizdo įrašą apie tarpkultūrinį bendravimą YouTube kanale. Tyrimui pagal kiekybinius tyrimo duomenis suformuluota ir patikrinta dešimt hipotezių. Atlikto tyrimo rezultatai patvirtino teigiamą YouTube naudojimo mokymo(si) tikslais poveikį, dauguma respondentų išreiškė teigiamas emocijas dėl tyrime naudoto konkretaus vaizdo įrašo. Tyrimo išvados taip pat atskleidė, kad jaunimas turi aukštus techninius reikalavimus mokomiesiems vaizdo įrašams.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2023 Authors

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.