Studentų požiūris į YouTube kanalą kaip tarpkultūrinės komunikacijos mokymo(si) priemonę

Authors

  • Cristina Fleșeriu Babeș-Bolyai University, Romania
  • Denys Lifintsev Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman, Ukraine
  • Nuno Amaral Jerónimo University of Beira Interior, Portugal
  • Angelė Tamulevičiūtė-Šekštelienė Vilnius Gediminas Technical University, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2023.151.6

Pagrindiniai žodžiai:

YouTube, tarpkultūrinė komunikacija, mokymo(si) metodai, interaktyvus mokymasis, skaitmeninės medijos, globalus pilietiškumas

Santrauka

YouTube ypač plačiai jaunimo naudojamas socialinis tinklas. Naujausi tyrimai rodo, kad jaunuoliai, norėdami gauti bet kokios jiems reikiamos informacijos, pirmiausia naudojasi internetiniais šaltiniais. YouTube jaunimas naudoja pramogai, mokymosi procese, įvairioms problemoms spręsti ar smalsumui tenkinti. Tad šiandieniniame pasaulyje ir mokymo(si) kontekste ypač reikšmingas vaidmuo tenka socialiniams tinklams, įvairių šalių švietimo sistemoms nebesvetimas socialinių tinklų integravimas į mokymosi procesą. Kita vertus, globalizacija reikalauja, kad jaunesnės kartos geriau suvoktų hiperkultūrinę aplinką, todėl būtina daugiau dėmesio skirti tarpkultūrinių žinių ir jautrumo kitoms kultūroms ugdyti.
Šiame straipsnyje skiriamas dėmesys keturių skirtingų šalių (Lietuvos, Portugalijos, Rumunijos ir Ukrainos) aukštųjų mokyklų studentų suvokimui apie socialinio tinklo YouTube naudojimą mokymo(si) procese. 381 įvairių studijų pakopų studentų keturiose tiriamose šalyse buvo paprašyta įvertinti ir pakomentuoti mokomąjį vaizdo įrašą apie tarpkultūrinį bendravimą YouTube kanale. Tyrimui pagal kiekybinius tyrimo duomenis suformuluota ir patikrinta dešimt hipotezių. Atlikto tyrimo rezultatai patvirtino teigiamą YouTube naudojimo mokymo(si) tikslais poveikį, dauguma respondentų išreiškė teigiamas emocijas dėl tyrime naudoto konkretaus vaizdo įrašo. Tyrimo išvados taip pat atskleidė, kad jaunimas turi aukštus techninius reikalavimus mokomiesiems vaizdo įrašams.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-11-29

Kaip cituoti

Fleșeriu, C., Lifintsev, D., Amaral Jerónimo, N., & Tamulevičiūtė-Šekštelienė, A. (2023). Studentų požiūris į YouTube kanalą kaip tarpkultūrinės komunikacijos mokymo(si) priemonę. Pedagogika / Pedagogy, 151(3), 105–126. https://doi.org/10.15823/p.2023.151.6

Numeris

Skyriai

Straipsniai