Profesijos mokytojų ir profesinių mokyklų pajėgumai sprendžiant socialinę atskirtį patiriančių mokinių problemas Baltijos šalyse ir Norvegijoje

Authors

  • Tarja Tikkanen aDepartment of Education and Sports Science, University of Stavanger, Stavanger, Norway
  • Vidmantas Tūtlys Vytautas Magnus University, Kaunas, Lithuania
  • Lina Vaitkutė
  • Lina Kaminskienė Vytauto Didžiojo universitetas
  • Meril Ümarik School of Educational Sciences, Tallinn University, Estonia
  • Krista Loogma School of Educational Sciences, Tallinn University, Estonia
  • Biruta Sloka University of Latvia, Riga, Latvia
  • Ilze Buligina University of Latvia, Riga, Latvia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2024.153.1

Pagrindiniai žodžiai:

VET teachers, vulnerable youth, VET student empowerment, vocational integration, youth labor market integration

Santrauka

Šio straipsnio tikslas – įvertinti profesinio rengimo sistemos mokytojų ir mokyklų pajėgumus padėti socialinę atskirtį patiriantiems mokiniams Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje ir Norvegijoje, atsižvelgiant į du skirtingus politinius ir ekonominius įgūdžių formavimo modelius. Reagavimas į pažeidžiamų mokinių mokymosi ir paramos jiems poreikius yra labai aktuali tema, kadangi įtraukusis profesinis rengimas yra vienas iš Europos politikos prioritetų.
Tyrime, analizuojant trijų Baltijos šalių ir Norvegijos dokumentus ir statistinius duomenis, nagrinėti institucinio, organizacinio ir individualaus lygmens pajėgumai, remiantis UNESCO parengtomis gebėjimų ugdymo švietime gairėmis (UNESCO, 2012). Analizė atskleidė ne tik Norvegijos ir Baltijos šalių ryškius skirtumus, bet ir skirtumus tarp Baltijos šalių. Norvegijoje profesijos mokytojų pajėgumus stiprina ir palaiko turimi žmogiškieji ištekliai, sisteminis dėmesys profesijos mokytojų kompetencijų tobulinimo poreikiams ir patikima institucinė, tarpžinybinė, bendradarbiavimu grįsta parama. Baltijos šalyse profesijos mokytojų rėmimo priemonės yra daug fragmentiškesnės ir priklauso nuo organizacinių ir individualių mokyklų bei pačių mokytojų iniciatyvų.

Atsisiuntimai

Publikuota

2024-06-17

Kaip cituoti

Tikkanen, T. ., Tūtlys, V., Vaitkutė, L., Kaminskienė, L., Ümarik, M. ., Loogma, K. ., Sloka, B. ., & Buligina, I. . (2024). Profesijos mokytojų ir profesinių mokyklų pajėgumai sprendžiant socialinę atskirtį patiriančių mokinių problemas Baltijos šalyse ir Norvegijoje. Pedagogika, 153(1), 5–31. https://doi.org/10.15823/p.2024.153.1

Numeris

Skyriai

Straipsniai