Mokyklinių geografinių žemėlapių simbolių skaitomumo tyrimas naudojant akių stebėjimo technologiją

Authors

  • Loreta Šutinienė Vilnius University, Lithuania
  • Algimantas Česnulevičius Vilnius University
  • Artūras Bautrėnas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2024.153.2

Pagrindiniai žodžiai:

mokyklinis atlasas, geografijos mokymas, teminiai žemėlapiai, akių sekimas, žemėlapių skaitymas

Santrauka

Geografijos atlasas yra labai svarbi geografijos ugdymo mokomoji medžiaga. Lietuvos mokyklose naudojami trijų leidyklų išleisti geografijos atlasai. Mokytojams neretai kyla klausimų, kurios leidyklos atlasus pasirinkti, kad moksleiviams būtų patogu jais naudotis mokantis skirtingas temas. Akių stebėjimo eksperimentui buvo atrinki šeši naudingųjų iškasenų žemėlapiai iš skirtingų geografijos atlasų, kurie yra skirti vyresniųjų klasių mokiniams. Žemėlapiuose pateikti naudingųjų iškasenų ženklai yra skirtingo dizaino, be to, žemėlapiuose pateiktos informacijos kiekis yra nevienodas. Pagal vienodo dizaino stilių žemėlapiai buvo suskirstyti į tris grupes. Šio tyrimo tikslas buvo išanalizuoti, kurio dizaino naudingųjų iškasenų sutartiniai ženklai yra labiau suprantami vyresniųjų klasių mokiniams. Tyrime dalyvavo 24 vyresniųjų klasių mokiniai. Jų buvo paprašyta atlikti nurodytų objektų paiešką žemėlapiuose. Atlikta gautų akių judesių duomenų statistinė analizė parodė reikšmingus žemėlapių skirtumus. Problemiškiausi buvo žemėlapiai su spalvotais ženklais, kuriuose įrašyti naudingųjų iškasenų raidiniai simboliai. Geriausiai suprantami buvo spalvoti simboliai. Tikimės, kad pateikta metodika ir atvejo analizė padės žemėlapių kūrėjams sukurti efektyvesnius mokyklinius geografinius žemėlapius.

 

Author Biographies

Loreta Šutinienė, Vilnius University, Lithuania

 

 

Algimantas Česnulevičius, Vilnius University

 

 

Artūras Bautrėnas

 

 

Atsisiuntimai

Publikuota

2024-06-17

Kaip cituoti

Šutinienė, L., Česnulevičius, A., & Bautrėnas, A. (2024). Mokyklinių geografinių žemėlapių simbolių skaitomumo tyrimas naudojant akių stebėjimo technologiją. Pedagogika / Pedagogy, 153(1), 32–49. https://doi.org/10.15823/p.2024.153.2

Numeris

Skyriai

Straipsniai