Armėnijos bendrojo lavinimo mokyklų mokytojų, dirbančių inkliuzinėse mokyklose, patirtys: įžanginis tyrimas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2024.153.3Pagrindiniai žodžiai:
Inclusive education, change, students with special needs, teacher competence.Santrauka
Įtraukusis ugdymas yra viena iš naujausių tendencijų Armėnijoje: specialiųjų poreikių mokiniai integruojami į bendrą klasės aplinką. Šiame tyrime pristatomas bendrojo ugdymo mokytojų inkliuzijos proceso suvokimas. Įgyvendinant šį tyrimą mokytojai atsiduria dėmesio centre, todėl jie atitinkamai veikia kaip geriausi informantai. Siekiant įsigilinti į mokytojų asmeninę patirtį ir suvokimą, taikytas kokybinis tyrimo metodas. Atlikus interviu su 10 mokytojų, nustatyta, kad, nors mokytojams patinka inkliuzijos etosas, tačiau jie mano, kad yra prastai pasirengę tai įgyvendinti praktiškai ir negauna paramos. Tai rodo, kad mokytojams trūksta reikiamų įgūdžių ir žinių. Tyrimu įrodyta, kad, norint sukurti veiksmingą paramos sistemą, skubiai reikalingi nuolatiniai mokymai ir kvalifikacijos kėlimas mokytojams, kad būtų sudarytos palankios sąlygos visų mokinių ugdymui. Tyrimo rezultatai atskleidžia, kad tikslinga įgyvendinti švietimo reformas įtraukiai švietimo aplinkai sukurti. Be to, reikia gerinti mokymo programų kokybę, skirstyti išteklius ir taikyti įtraukųjį požiūrį, apimantį įvairias švietimo sistemos suinteresuotąsias šalis. Remiantis šiomis išvadomis, rekomenduojama suformuoti strateginę kryptį, kurioje būtų numatoma aprūpinti mokytojus priemonėmis ir suteikti paramą įtraukios aplinkos visiems besimokantiesiems kūrimui.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2024 Marianna Harutyunyan

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.