Paauglių, turinčių vidutinį intelekto sutrikimą, lytiškumo ugdymas šeimoje: motinų patirtys

Authors

  • Stasė Ustilaitė Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania
  • Alina Petrauskienė Mykolas Romeris University, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2018.07

Pagrindiniai žodžiai:

vidutinis intelekto sutrikimas, lytiškumo ugdymas šeimoje, motinų patirtys

Santrauka

Straipsnyje analizuojami paauglių, turinčių vidutinį intelekto sutrikimą, lytiškumo ugdymo aspektai šeimoje ir motinų kaip ugdytojų vaidmens realizavimo poreikiai. Atskleidžiama motinų patirtis, siekiant suprasti vaikų išgyvenimus, reakcijas į paauglių lytiškumo raišką, ugdymo pastangas šeimoje, pagalbos motinoms perspektyvą. Tyrime dalyvavo 8 motinos, kurios augina paauglius, turinčius vidutinį intelekto sutrikimą. Jų lytiškumo ugdymas šeimoje motinoms kelia diskomfortą ir nepatogumą, jos patiria sunkumų, turi abejonių, neretai yra sutrikusios, atlikdamos lytiškumo ugdytojos vaidmenį. Tiriant išryškėjo psichologinio ir edukacinio motinų pasirengimo atlikti lytiškumo ugdytojos vaidmenį poreikiai: asmeninių reakcijų į paauglių lytinį brendimą ir seksualinį elgesį supratimas, pasitikėjimo ugdyti neįgalių paauglių socialinius, saviraiškos gebėjimus, vertybines nuostatas, susijusias su šeimos etika, vyro ir moters meile, draugyste, šeiminiais santykiais, įgijimas. Socialinės pagalbos motinoms perspektyva sietina su jų savirealizacijos, profesinės karjeros, laisvalaikio ir atokvėpio galimybių išplėtimu ir šeimos dalyvavimo bendruomeninėje veikloje skatinimu.

Author Biographies

Stasė Ustilaitė, Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

Lithuanian University of Educational Sciences, Faculty of Sports and Health, Department of Sport Theory and
Health Education

Alina Petrauskienė, Mykolas Romeris University, Lithuania

Mykolas Romeris University, Institute of Educational Sciences and Social Work

Atsisiuntimai

Publikuota

2018-04-25

Kaip cituoti

Ustilaitė, S., & Petrauskienė, A. (2018). Paauglių, turinčių vidutinį intelekto sutrikimą, lytiškumo ugdymas šeimoje: motinų patirtys. Pedagogika / Pedagogy, 129(1), 94–111. https://doi.org/10.15823/p.2018.07

Numeris

Skyriai

Straipsniai