Jonas Laužikas – neįgaliųjų „mokslinimo ir auklėjimo“ pradininkas Lietuvoje

Authors

  • Marijona Barkauskaitė Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania
  • Vilius Šadauskas Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2018.05

Pagrindiniai žodžiai:

nenormalus vaikas, negalią turintys vaikai, globa, mokslinimas, auklėjimas, įtraukusis ugdymas

Santrauka

Jono Laužiko gyvenimas ir veikla, jo pedagoginis palikimas yra vienas iš reikšmingiausių švietimo istorijos teorinių šaltinių, taip pat vienas iš asmenybės gyvenimo pavyzdžių, kuriais remtasi įgyvendinant švietimo reformą 1991 m. atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, numatant ir sprendžiant struktūros, turinio, proceso kaitos gaires, stabdant sovietinį skaidymo, diferenciacijos procesą ir įtvirtinant „vienijančio integruojančio principo skleidimą“. Straipsnyje aptariamos Jono Laužiko idėjos ir darbai, davę pradžią neįgaliųjų vaikų „mokslinimui ir auklėjimui“ atliepiant „visybinio ugdymo“ principą.

Author Biographies

Marijona Barkauskaitė, Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

Lithuanian University of Educational Sciences, Faculty of Education, Institute for Educational Research

Vilius Šadauskas, Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

Lithuanian University of Educational Sciences, Faculty of Education, Department of Educational Sciences and
Philosophy

Atsisiuntimai

Publikuota

2018-04-25

Kaip cituoti

Barkauskaitė, M., & Šadauskas, V. (2018). Jonas Laužikas – neįgaliųjų „mokslinimo ir auklėjimo“ pradininkas Lietuvoje. Pedagogika / Pedagogy, 129(1), 61–76. https://doi.org/10.15823/p.2018.05

Numeris

Skyriai

Straipsniai