Universiteto studentų funkcinio pajėgumo stiprinimas taikant širdies ritmo monitoringu grįstas individualias sveikatos programas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2023.150.3Pagrindiniai žodžiai:
pulsometrai, funkcinis pajėgumas, krūvio intensyvumas, universiteto studentaiSantrauka
Tyrimu siekta įvertinti, kaip studentų funkcinį pajėgumą veikia vienerių akademinių metų trukmės sveikatos stiprinimo programa, suteikianti studentams teorinių ir metodinių žinių, leidžiančių analizuoti savo funkcinės būsenos dinamiką ir interpretuoti pulsometru gautą skaitmeninį grįžtamąjį ryšį. Kvazieksperimente dalyvavo 45 pirmojo kurso studentai – vaikinai. Kontrolinės grupės fizinio ugdymo pratybos buvo vykdomos pagal standartinę aukštosios mokyklos fizinio ugdymo programą. Eksperimentinės grupės studentai dalyvavo individualioje sveikatą stiprinančioje fizinio ugdymo programoje, kurios pagrindą sudarė K. Cooper’io pasiūlyta aerobinės krypties bėgimo programa. Taikant šią programą individualus optimalus fizinis krūvis buvo koreguojamas remiantis širdies ritmo monitoriaus duomenimis. Studentų funkciniam pajėgumui ir programos veiksmingumui nustatyti buvo taikomas 3000 m bėgimo testas, matuojamas širdies susitraukimų dažnis ramybės būsenoje, atskirais bėgimo distancijos intervalais, apskaičiuojami išvestiniai dydžiai. Širdies ritmas buvo fiksuojamas naudojant SigmaPC26.14 pulsometrą. Tyrimo rezultatai parodė, kad taikyta individualiu fiziniu krūviu grįsta eksperimentinė sveikatos stiprinimo programa pagerino studentų funkcines galimybes. Tai patvirtina, kad savalaikis grįžtamasis ryšys treniruočių programos įgyvendinimo metu, galimybė reguliuoti bėgimo greitį, remiantis širdies ritmo monitorių duomenimis, yra perspektyvi kryptis stiprinant studentų sveikatą.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2023 Svetlana Otaraly, Aibek Alikey, Zhanna Sabyrbek, Sniegina Poteliūnienė

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.