Mokymo aplankas kaip būsimųjų mokytojų rengimo programos poreikių analizės šaltinis

Authors

  • Ivana Cimermanová University of Presov, Slovakia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2018.42

Pagrindiniai žodžiai:

nėra

Santrauka

Įvairūs tyrėjai aptarė ir patvirtino galimą naudą, susijusią su aplankų taikymu mokytojų rengimo programoje. Šiame tyrime taip pat aprašyta, kaip pedagoginės praktikos metu ugdomas būsimųjų mokytojų saviveiksmingumas ir koks yra aplanko vaidmuo ugdant studentų savęs vertinimo įgūdžius ir savarankiškumą.

Galima teigti, kad aplankas yra svarbus informacijos apie mokytojų rengimo programos kokybę, ypač apie jos trūkumus ir apribojimus, šaltinis, todėl dėl grįžtamojo ryšio yra vertingas mokytojų rengimo programos poreikių analizei, atspindinčiai dabartinę padėtį. Straipsnyje parodoma, kad aplankas yra informacijos apie mokytojų pasiekimus, kokybę ir mokytojų rengimo studijų programos turinį šaltinis, kuris sudaro EPOSTL (EABKM – Europos aplankas būsimiesiems kalbų mokytojams) pridėtinę vertę. Straipsnyje pateikiama dalies ilgalaikio tyrimo duomenų analizė. Duomenys, gauti iš EPOSTL ir diskusijos su tyrimo dalyviais, gali būti laikomi pakankamai objektyviais (žr. tyrimo ribotumą), atsižvelgiant į tai, kad aplankų pagrindinis tikslas buvo padėti būsimiesiems mokytojams įsivertinti savo įgūdžius, o ne vertinti universitete dėstomus dalykus (remiantis universitete gauta medžiaga ir pravestomis pamokomis). Tyrimo rezultatų aktualumas buvo aptartas su mokytojais mentoriais kaip nepriklausomais studentų akademinių žinių, teorinio pasirengimo ir praktinių įgūdžių vertintojais. Mokymo kokybės puoselėjimas ir tobulinimas priklauso nuo to, koks yra mokytojų rengimas, ir nuo būsimųjų mokytojų gebėjimo įsivertinti savo sugebėjimus, analizuoti mokymo situacijas bei aplinkybes ir atitinkamai reaguoti, reflektuoti jų valdomą procesą ir sprendimų priėmimą. Manome, kad EPOSTL yra savirefleksijos priemonė, padedanti studentams sistemingai stebėti jų pažangą. Tai padeda išugdyti įprotį ir poreikį nuolat įsivertinti savo gebėjimus. Tuo pat metu mokymo programų rengėjai gali gauti svarbų grįžtamąjį ryšį apie savo studentų ir praktikos poreikius.

Author Biography

Ivana Cimermanová, University of Presov, Slovakia

Faculty of Arts, Institute of British and American Studies, University of Presov, Slovakia

Atsisiuntimai

Publikuota

2018-10-25

Kaip cituoti

Cimermanová, I. . (2018). Mokymo aplankas kaip būsimųjų mokytojų rengimo programos poreikių analizės šaltinis. Pedagogika / Pedagogy, 131(3), 201–216. https://doi.org/10.15823/p.2018.42

Numeris

Skyriai

Straipsniai