Mokėjimo mokytis samprata ir kontekstas ikimokyklinių įstaigų ugdymo programose (Curriculum)

Authors

  • Goda Stonkuvienė Šiauliai University, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2018.37

Pagrindiniai žodžiai:

mokėjimas mokytis, metakognicija, ikimokyklinis ugdymas, programos (Curriculum)

Santrauka

Straipsnyje analizuojamas mokėjimas mokytis kaip žmogaus funkcinės veiklos dėmuo jo visą gyvenimą trunkančiame mokymosi procese. Pabrėžiama, jog jau ikimokyklinio ugdymo etape šis mokėjimas yra svarbus. Straipsnyje atskleidžiama probleminė mokėjimo mokytis sampratos suvoktis, ją paaiškinantys komponentai. Suprantant, jog mokėjimo mokytis akcentavimas ir ugdymo projektavimas ikimokyklinių įstaigų programose (Curriculum) užima svarbią vietą, buvo atlikta ikimokyklinių įstaigų ugdymo programų analizė. Ji atskleidė mokėjimo mokytis situaciją ir išryškino, jog įstaigų parengtose programose (Curriculum) atsispindi įvairi mokėjimo mokytis ugdymo(si) praktika. Tai leidžia įžvelgti skirtingą požiūrį į mokėjimo mokytis ugdymą. Pastebėta, jog įstaigų programose (Curriculum) stinga sistemingos ir vientisos prieigos modeliuojant vaikų mokėjimo mokytis ugdymo(si) procesą.

Author Biography

Goda Stonkuvienė, Šiauliai University, Lithuania

Department of Education, Šiauliai University, Lithuania

Atsisiuntimai

Publikuota

2018-10-25

Kaip cituoti

Stonkuvienė, G. (2018). Mokėjimo mokytis samprata ir kontekstas ikimokyklinių įstaigų ugdymo programose (Curriculum). Pedagogika / Pedagogy, 131(3), 110–128. https://doi.org/10.15823/p.2018.37

Numeris

Skyriai

Straipsniai