TED-MDB daugiakalbio diskurso ryšiais anotuoto tekstyno naudojimas anglų kalbos mokymui(si)
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2018.36Pagrindiniai žodžiai:
diskurso žymeklis, tekstyno tyrimai, pragmatiškas, mokymas ir mokymasis, vertimasSantrauka
Naujausiais tyrimais įrodyta, kad svarbu kalbėti apie antrosios kalbos mokymą(si) pažengusio vartotojo lygmeniu. TED-MDB daugiakalbio diskurso ryšiais anotuotas tekstynas naudojamas pagal TextLink, COST veiksmus IS1312 ir yra patogi priemonė, nurodanti kokybinius pirmosios ir antrosios kalbos diskurso žymeklių vartojimo skirtumus. Dabartiniai tyrimai skirti pragmatiniam anglų kalbos diskurso žymeklių vartojimui nustatyti, kartu atkreipiant dėmesį į atvejus, kai jungtukai and / ir atlieka skirtingas funkcijas, pvz., diskurso struktūrizavimo funkciją ir kt. Šiuo tyrimu buvo nustatyta, kad jungtukų vartojimas ir vertimas skiriasi. Jie gali būti išversti žodynuose pateikiamais diskursų žymenimis, pakeisti kitu diskursų žymekliu arba yra tiesiog praleisti. Tyrimas leidžia daryti išvadą, kad besimokantieji anglų kalbą ir mokytojai turėtų naudoti tekstyno išteklius, skatinančius kalbinį supratimą apie pragmatinį diskurso žymenų vartojimą.