Vertybių aiškinimosi ir veiklos mokymosi strategijų poveikis mokinių požiūriui į pilietinio ugdymo sąvokas: mokymosi kalnų ekologinėse sistemose patirtis
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2018.35Pagrindiniai žodžiai:
vertybių aiškinimasis, veiklos mokymasis, mokymo strategijos, mokiniai, požiūris į pilietinio ugdymo sąvokasSantrauka
Šio tyrimo tikslas buvo teigiamai paveikti mokinių požiūrį į pilietinio ugdymo sąvokas. Tyrėjas taikė kvazieksperimentą, kuriame dalyvavo jau sudarytos kaimiškame kalnų (ekologinės sistemos) regione esančios mokinių klasės. Tyrimo tikslas buvo nustatyti dviejų mokymo strategijų – vienos, grindžiamos mokinių pilietinių vertybių aiškinimusi, ir kitos, besiremiančios veiklos mokymosi strategija, – poveikį atsižvelgiant į mokinių lytį ir akademinius pasiekimus. Šis tyrimas remiasi Kolbo (1984) patirtinio mokymosi gairėmis, įtraukdamas ankstesnes moksleivių, kurie gyvena ir mokosi kalnų regionuose (ekologinėse sistemose), mokymosi patirtis. Straipsnyje nurodoma kalnų regionų (ekologinių sistemų), kur buvo vykdomas tyrimas, geografiniai duomenys. Duomenų rinkimo ir analizės skyriuje pristatomos tyrimo priemonės, kurios buvo sukurtos ir naudojamos šio tyrimo duomenims rinkti. Tyrimui surinkti duomenys buvo sistemingai koduojami ir jiems buvo taikoma kovariančių analizė (ANCOVA). ANCOVA rodo didelį teigiamą taikomų edukacinių strategijų poveikį formuojant mokinių požiūrį į pilietinio ugdymo sąvokas. Straipsnyje parodoma, kad veiklos mokymosi ir vertybių aiškinimosi strategijos yra naudingos mokant vaikus, gyvenančius kalnų (ekologinės sistemos) regionuose.