Kalbų mokytojo-ugdytojo tapatumo suvokimo tyrimas: trijų anglų kalbos mokytojų-ugdytojų atvejo analizė

Authors

  • Magdalena Keskin Bursa Technical University, Turkey
  • Gökhan Öztürk Anadolu University, Turkey

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.148.5

Pagrindiniai žodžiai:

kalbų mokytojo-ugdytojo tapatumas, kalbų mokytojų rengimas, anglų kalbos mokymas

Santrauka

Kalbų mokytojo-ugdytojo tapatumas susijęs su kitų mokytojų-ugdytojų tapatumu, todėl tyrinėjama tai, ką jie daro ir kaip jie jaučiasi atlikdami savo, kaip mokytojų ir ugdytojų, vaidmenį (Barkhuizen, 2021). Atsižvelgiant į tai, šių kelių atvejų tyrimo tikslas yra dvejopas: a) ištirti, kaip tyrimo dalyviai suvokia savo, kaip kalbos mokytojo-ugdytojo, tapatumą ir su juo susijusius konkrečius elgesio modelius; b) nustatyti veiksnius, kurie prisideda prie mokytojo-ugdytojo tapatumo formavimosi. Tyrime dalyvavo trys anglų kalbos mokytojai-ugdytojai, dirbantys Turkijos mokyklose, o duomenys iš jų buvo renkami atliekant giluminius interviu ir stebint praktinį mokymą. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad noras daryti įtaką yra motyvuojantis veiksnys, formuojantis tyrimo dalyvių, kalbų mokytojų-ugdytojų, tapatumą, o savirefleksija vaidina lemiamą vaidmenį jo raidai. Nustatyta, kad tyrimo dalyvių mokytojo tapatumas vis dar išlieka aktyvus, tačiau skiriasi jo pasireiškimo laipsnis ir būdai. Galiausiai tyrimas atskleidė keletą strategijų, kurias tyrimo dalyviai taikė siekdami sumažinti įtampą tarp mokytojo tapatumo, mokytojo ugdytojo tapatumo ir asmenybės.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Keskin, M., & Öztürk, G. (2023). Kalbų mokytojo-ugdytojo tapatumo suvokimo tyrimas: trijų anglų kalbos mokytojų-ugdytojų atvejo analizė. Pedagogika / Pedagogy, 148(4), 85–105. https://doi.org/10.15823/p.2022.148.5

Numeris

Skyriai

Straipsniai