Kalbų mokytojo-ugdytojo tapatumo suvokimo tyrimas: trijų anglų kalbos mokytojų-ugdytojų atvejo analizė
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.148.5Pagrindiniai žodžiai:
kalbų mokytojo-ugdytojo tapatumas, kalbų mokytojų rengimas, anglų kalbos mokymasSantrauka
Kalbų mokytojo-ugdytojo tapatumas susijęs su kitų mokytojų-ugdytojų tapatumu, todėl tyrinėjama tai, ką jie daro ir kaip jie jaučiasi atlikdami savo, kaip mokytojų ir ugdytojų, vaidmenį (Barkhuizen, 2021). Atsižvelgiant į tai, šių kelių atvejų tyrimo tikslas yra dvejopas: a) ištirti, kaip tyrimo dalyviai suvokia savo, kaip kalbos mokytojo-ugdytojo, tapatumą ir su juo susijusius konkrečius elgesio modelius; b) nustatyti veiksnius, kurie prisideda prie mokytojo-ugdytojo tapatumo formavimosi. Tyrime dalyvavo trys anglų kalbos mokytojai-ugdytojai, dirbantys Turkijos mokyklose, o duomenys iš jų buvo renkami atliekant giluminius interviu ir stebint praktinį mokymą. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad noras daryti įtaką yra motyvuojantis veiksnys, formuojantis tyrimo dalyvių, kalbų mokytojų-ugdytojų, tapatumą, o savirefleksija vaidina lemiamą vaidmenį jo raidai. Nustatyta, kad tyrimo dalyvių mokytojo tapatumas vis dar išlieka aktyvus, tačiau skiriasi jo pasireiškimo laipsnis ir būdai. Galiausiai tyrimas atskleidė keletą strategijų, kurias tyrimo dalyviai taikė siekdami sumažinti įtampą tarp mokytojo tapatumo, mokytojo ugdytojo tapatumo ir asmenybės.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 Authors

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.