Fiziškai aktyvių suaugusių vyrų palaikančio ir slopinančio trenerio elgesio suvokimas

Authors

  • Stanislav Sabaliauskas Vilniaus universitetas
  • Nelė Žilinskienė Vytauto Didžiojo universitetas
  • Ričardas Gerasimovičius Lietuvos kariuomenė
  • Donatas Gražulis Vytauto Didžiojo universitetas
  • Darius Radžiukynas Vytauto Didžiojo universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.148.4

Pagrindiniai žodžiai:

apsisprendimo teorija, tarpasmeninis elgesys, parama, slopinimas

Santrauka

Tarpasmeninio elgesio tyrimai suaugusiųjų amžiaus tarpsnyje yra svarbūs kryptingai ugdant santykių kultūrą, prisidedant prie lyderystės tradicijų formavimo ir numatant didaktines priemones ugdymo praktikai tobulinti. Šio tyrimo, atlikto su sveikų sportuojančiųjų suaugusių vyrų imtimi, tikslas yra atskleisti, kaip skirtingo amžiaus suaugusieji suvokia trenerio tarpasmeninį elgesį sportuojant. Tyrime taikytas „Tarpasmeninio elgesio sporte klausimynas“ (Rocchi et al., 2017). Tyrimo imtį sudarė dirbantys, fiziškai aktyvūs vyrai (n = 241), kurie bent kartą per savaitę dalyvavo bendro fizinio rengimo pratybose vadovaujant treneriui. Tyrimas atliktas suskirsčius respondentus į dvi grupes: jaunų vyrų (iki 28 m.) ir vidutinio amžiaus vyrų (nuo 29 iki 56 m.). Rezultatai parodė, kad vidutinio amžiaus vyrai aukštesniais balais pažymi trenerio palaikymo treniruočių metu svarbą (p < 0,001), o jaunesni – aukštesniais balais įvertina iš trenerio patiriamą spaudimą (p < 0,001). Tyrimas parodė palaikymo klimato svarbos didėjimą, susijusį su respondentų amžiumi (p < 0,001). Analizuojant patiriamo spaudimo suvokimą, nustatyta ne tokia ryški rodiklių kaita, tačiau didėjant amžiui respondentai mažesniais balais vertina patiriamą spaudimą (p < 0,001). Tyrimas atskleidė, kad tarpasmeninio elgesio supratimas yra reikšmingas suaugusiųjų ugdymo praktikoje, nes sąveika tampa besitreniruojančius palaikančiu ir įgalinančiu ugdymo kontekstu.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Sabaliauskas, S., Žilinskienė, N., Gerasimovičius, R., Gražulis, D., & Radžiukynas, D. (2023). Fiziškai aktyvių suaugusių vyrų palaikančio ir slopinančio trenerio elgesio suvokimas. Pedagogika / Pedagogy, 148(4), 66–84. https://doi.org/10.15823/p.2022.148.4

Numeris

Skyriai

Straipsniai