Kaip technologijomis grindžiama mokymosi aplinka gali padėti į mokymąsi orientuotam vertinimui aukštajame moksle

Authors

  • Rasa Greenspon Vytauto Didžiojo universitetas
  • Airina Volungevičienė Vytauto Didžiojo universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2023.150.4

Pagrindiniai žodžiai:

į mokymąsi orientuotas vertinimas, kokybinis tyrimas, pusiau struktūruotas interviu, technologijomis grindžiama mokymosi aplinka, technologijomis grindžiamas mokymasis

Santrauka

Nors esama tyrimais grįstų rekomendacijų permąstyti vertinimo metodiką prieš perkeliant ją į technologijomis grindžiamą mokymo(si) aplinką, aukštojo mokslo praktika pandeminiu laikotarpiu parodė, kad metodinis pasirengimas projektuoti ir įgyvendinti į mokymąsi orientuotą vertinimą nuotolinėse studijose buvo nepakankamas. Taikant kokybinio tyrimo metodologiją, šiame darbe nagrinėjamas technologijomis grindžiamos mokymo(si) (TGM) aplinkos potencialas įgyvendinant į mokymą(si) orientuoto vertinimo strategiją. Tyrime nagrinėjama, kaip TGM aplinka gali prisidėti prie mokymosi proceso gerinimo įgyvendinant į mokymąsi orientuotą vertinimą ir su kokiais iššūkiais dėstytojai gali susidurti kurdami šią vertinimo strategiją TGM aplinkoje.

Tyrimo išvados atskleidė TGM aplinkos potencialą, prisidedant prie mokymosi proceso gerinimo. TGM aplinka siūlo įvairius technologinius sprendimus į mokymą(si) orientuoto vertinimo strategijai įgyvendinti, tačiau šios vertinimo strategijos įgyvendinimas TGM aplinkoje gali kelti iššūkių dėstytojams, ypač tiems, kurie laikosi į mokytoją orientuoto požiūrio į mokymą(si) ir vertinimą arba stokoja skaitmeninių vertinimo kompetencijų.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Greenspon, R., & Volungevičienė, A. (2023). Kaip technologijomis grindžiama mokymosi aplinka gali padėti į mokymąsi orientuotam vertinimui aukštajame moksle. Pedagogika / Pedagogy, 150(2), 58–74. https://doi.org/10.15823/p.2023.150.4

Numeris

Skyriai

Straipsniai