Naujų dorinio ugdymo programų, skirtų 5–15 metų mokiniams, išbandymas: didžiausi įgyvendinimo iššūkiai

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2023.150.7

Pagrindiniai žodžiai:

COVID-19, mokymosi būdas, kontaktinis mokymasis ir mokymas, įvykdymo galimybė, nuotolinis mokymas ir mokymasis, bandomasis tyrimas, dorinio ugdymo programa

Santrauka

Šiame straipsnyje analizuojamos Latvijos mokytojų nuomonės apie pagrindinių dorinio ugdymo programų, skirtų 5–15 metų amžiaus mokiniams, įgyvendinimo galimybes. 2021 m. pavasarį šios programos buvo išbandytos ir įvardyti didžiausi iššūkiai, su kurias buvo susidurta įgyvendinant dorinį ugdymą COVID-19 pandemijos metu. Bandomajame tyrime savanoriškai dalyvavo 259 mokytojai iš 79 Latvijos švietimo įstaigų. Duomenims rinkti buvo panaudota internetinė anketinė apklausa ir Focus grupės diskusija. Kiekybiniam duomenų apdorojimui ir analizei atlikti naudota SPSS programinė įranga. Kokybiniai duomenys apdoroti ir analizuoti naudojant NVivo programinę įrangą, taikant teminę analizę ir kodavimą. Remiantis tyrimo rezultatais, daroma išvada: mokytojai nustatė, kad pamokų planas yra tinkamas visoms ugdymo pakopoms (ikimokyklinis, 1–3, 4–6 ir 7–9 klasės) ir mokymosi būdams (kontaktiniam ir/arba nuotoliniam). Ikimokyklinio ugdymo mokytojai kontaktiniu būdu išbandė mokymo programą, tačiau kartais medžiagos struktūra buvo per daug sudėtinga ir mokytojams pritrūkdavo laiko viską iki galo įvykdyti. Pagrindiniai nuotolinių pamokų, kurios buvo skirtos pagrindinio ugdymo mokiniams, sunkumai buvo laiko trūkumas ir problemos, susijusios su mokinių ir mokytojų skaitmeniniais įgūdžiais. Darytina išvada, kad mokymo programa gali būti sėkmingai vykdoma abiem būdais – kontaktiniu ir nuotoliniu, nes kūrybiškas ir besikeičiantis mokytojų požiūris sudaro galimybę išspręsti visus jiems iškilusius iššūkius.

Author Biographies

Svetlana Surikova, University of Latvia

Svetlana Surikova is a doctor of pedagogy, a leading researcher at the Scientific Institute of Pedagogy of the Faculty of Education, Psychology and Art of the University of Latvia. Currently her scientific interests are related to the research of students’ virtue education, teacher professional development and training for implementing a virtue education curriculum, etc. She is an expert in social sciences (education sciences) of the Latvian Council of Science. https://orcid.org/0000-0002-3025-6344

Anna Sidorova, University of Latvia

Anna Sidorova is a PhD student of a joint doctoral study programme “Educational Sciences”, and an expert at the Scientific Institute of Pedagogy of the Faculty of Education, Psychology and Art of the University of Latvia. Her scientific interests are connected with the research of students’ virtue education, competence-based education, transversal skills,  and how all of it may be implemented in the curriculum. Since 2011 she has been teaching students of age 4 to 19 English as a foreign language. She is an expert in ‘Skola2030’ project ‘Tavaklase.lv’. https://orcid.org/0000-0002-8053-8710

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Surikova, S., & Sidorova, A. (2023). Naujų dorinio ugdymo programų, skirtų 5–15 metų mokiniams, išbandymas: didžiausi įgyvendinimo iššūkiai. Pedagogika, 150(2), 119–145. https://doi.org/10.15823/p.2023.150.7

Numeris

Skyriai

Straipsniai