Naujų dorinio ugdymo programų, skirtų 5–15 metų mokiniams, išbandymas: didžiausi įgyvendinimo iššūkiai
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2023.150.7Pagrindiniai žodžiai:
COVID-19, mokymosi būdas, kontaktinis mokymasis ir mokymas, įvykdymo galimybė, nuotolinis mokymas ir mokymasis, bandomasis tyrimas, dorinio ugdymo programaSantrauka
Šiame straipsnyje analizuojamos Latvijos mokytojų nuomonės apie pagrindinių dorinio ugdymo programų, skirtų 5–15 metų amžiaus mokiniams, įgyvendinimo galimybes. 2021 m. pavasarį šios programos buvo išbandytos ir įvardyti didžiausi iššūkiai, su kurias buvo susidurta įgyvendinant dorinį ugdymą COVID-19 pandemijos metu. Bandomajame tyrime savanoriškai dalyvavo 259 mokytojai iš 79 Latvijos švietimo įstaigų. Duomenims rinkti buvo panaudota internetinė anketinė apklausa ir Focus grupės diskusija. Kiekybiniam duomenų apdorojimui ir analizei atlikti naudota SPSS programinė įranga. Kokybiniai duomenys apdoroti ir analizuoti naudojant NVivo programinę įrangą, taikant teminę analizę ir kodavimą. Remiantis tyrimo rezultatais, daroma išvada: mokytojai nustatė, kad pamokų planas yra tinkamas visoms ugdymo pakopoms (ikimokyklinis, 1–3, 4–6 ir 7–9 klasės) ir mokymosi būdams (kontaktiniam ir/arba nuotoliniam). Ikimokyklinio ugdymo mokytojai kontaktiniu būdu išbandė mokymo programą, tačiau kartais medžiagos struktūra buvo per daug sudėtinga ir mokytojams pritrūkdavo laiko viską iki galo įvykdyti. Pagrindiniai nuotolinių pamokų, kurios buvo skirtos pagrindinio ugdymo mokiniams, sunkumai buvo laiko trūkumas ir problemos, susijusios su mokinių ir mokytojų skaitmeniniais įgūdžiais. Darytina išvada, kad mokymo programa gali būti sėkmingai vykdoma abiem būdais – kontaktiniu ir nuotoliniu, nes kūrybiškas ir besikeičiantis mokytojų požiūris sudaro galimybę išspręsti visus jiems iškilusius iššūkius.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
Licencija
Autoriaus teisės (c) 2023 Svetlana Surikova, Anna Sidorova

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.