Gera mokykla: sampratos problema
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2019.133.12Pagrindiniai žodžiai:
geros mokyklos koncepcija, jos samprata, supratimas, empiriniai tyrimaiSantrauka
Geros mokyklos koncepcija patvirtinta 2015 metais, tačiau jos supratimas ir įgyvendinimas kelia abejonių. Kyla klausimas: ar Lietuvoje Geros mokyklos koncepcija (2015) suprantama adekvačiai kaip gera mokykla? Tuo tikslu atlikti du empiriniai tyrimai: pirmajame tyrime (2016 m.) dalyvavo ekspertai, susipažinę su Geros mokyklos koncepcija. Paaiškėjo, kad Geros mokyklos koncepcija visų ekspertų yra suprantama ir jiems priimtina – geros mokyklos samprata atskleidžiama tam tikrais savitais reikšminiais žodžiais, jos misijos apibrėžtis koreliuoja su koncepcijos esme ir jos prasminio turininio lauko brėžtimi. Ji teisingai suprantama kaip gairės brėžti savo mokyklos žemėlapį atitinkamoje metodologinėje prieigoje, užkoduotoje Geros mokyklos koncepcijoje. Antrasis tyrimas (2018 m.), atliktas su kitais tyrėjais, parodė, kad geros mokyklos samprata yra problemiška: vieni informantai, respondentai ar ekspertai akcentuoja daugiau vienus, o kiti – kitus aspektus, tačiau ne visada pabrėžiami mokyklos bruožai, kuriais turi pasižymėti gera mokykla.