Mokymuisi gresia pavojus? Kalbų mokymas ekstremaliomis nuotolinėmis sąlygomis
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.146.2Pagrindiniai žodžiai:
anglų kalbos mokymas, ekstremalus nuotolinis mokymas, aukštasis mokslas, besimokančiųjų suvokimai, mokytojų suvokimaiSantrauka
Covid-19 pandemija, kurios dramatiškos pasekmės švietimui jaučiamos visame pasaulyje, privertė mokymo įstaigas mokyti nuotoliniu būdu ekstremaliomis sąlygomis (angl. Emergency Remote Teaching, ERT). Toks modalumo pokytis turi ypatingą poveikį antrosios užsienio kalbos mokymui(si), kadangi sumažėja suprantamos informacijos kiekis ir bendravimas klasėje. Gali kilti pavojus kalbos mokymuisi dar ir dėl to, kad kalba yra ir mokymo priemonė, ir objektas. Būtent minėtos aplinkybės ir pastebėtas studentų nedalyvavimas sinchroninėse internetinėse pamokose pagal anglų kalbos parengiamąją programą, skirtą būsimiesiems anglų kalbos mokytojams Turkijos valstybiniame universitete, paskatino nagrinėti besimokančiojo ir mokytojo požiūrį į mokymą(si) ekstremaliomis nuotolinėmis sąlygomis.
Remiantis atviro tipo apklausa ir interviu tikslinėse grupėse, atliktas kokybinis tyrimas atskleidė, kad besimokančiųjų motyvacija išklausyti kursą ir atlikti mokymo praktiką, kurią mokytojai pritaikė prie naujo mokymo būdo, kompensavo nurodytus apribojimus.
Kaip demotyvuojančius veiksnius besimokantieji nurodė technines problemas ir atstumą iki fizinės universiteto aplinkos, o dėstytojai kalbėjo apie sunkumus, susijusius su bendravimu nuotolinėje klasėje ir besimokančiųjų stebėjimu. Darytina išvada, kad atsiranda poreikis parengti strategijas besimokantiesiems ir dėstytojams mokymosi galimybėms ekstremaliomis nuotolinėmis sąlygomis sukurti.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 Authors

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.