Šeimoje besimokančių vaikų privalomasis pasiekimų patikrinimas Lenkijoje, Čekijoje ir Slovakijoje iš tėvų perspektyvos

Authors

  • Ivana Rochovská Catholic University in Ružomberok, Faculty of Education
  • Martin Droščák Catholic University in Ružomberok

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.147.5

Pagrindiniai žodžiai:

mokymas šeimoje, problemos privalomo pasiekimų patikrinimo metu, skėtinė mokykla

Santrauka

Tyrimo objektas – šeimoje besimokančių vaikų privalomojo mokymo pasiekimų patikrinimo
klausimas Lenkijoje, Čekijoje ir Slovakijoje. Tyrimu buvo siekta išsiaiškinti, kokie kintamieji lemia
tėvų, kurių vaikai mokosi šeimoje, nuomonę apie privalomojo pasiekimų patikrinimo procesą
ir jo problemas skėtinėje mokykloje.
Tiriamieji buvo atrinkti pagal patogiąją atranką. Tyrime dalyvavo 78 tėvai, kurių vaikai
mokosi šeimoje. Tėvų amžius nuo 21 iki 60 metų.
Tyrime buvo taikomi tiek indukciniai, tiek dedukciniai duomenų apdorojimo metodai,
kokybinė ir kiekybinė tyrimo strategija. Tyrimo metodas – anketinė apklausa raštu; kaip tyrimo
priemonė buvo naudojama internetinė struktūrizuota anketa, kurią sudarė dešimt atvirojo
tipo punktų. Duomenims apdoroti buvo taikoma kokybinė turinio analizė. Duomenys buvo
interpretuoti kokybiškai, tačiau patikimumas buvo patikrintas ir kiekybiškai. Respondentų atsakymai buvo suskirstyti į dvi kategorijas: 1. „Su problemomis“ ir 2. „Be problemų“. Hipotezės
buvo statistiškai patikrintos. Duomenims patikrinti buvo naudojamas Pirsono Chi-kvadrato
nepriklausomybės testas.
Patvirtinta, kad privalomąjį pasiekimų patikrinimą viena tėvų grupė suvokia kaip sklandų,
be subjektyviai įžvelgiamų problemų. Kita tėvų grupė nurodė, kad susiduria su tokiomis problemomis, kaip stresas, laikas ar nepasitenkinimas mokytojų atžvilgiu. Nepatvirtinta, kad pedagoginį išsilavinimą turintys tėvai patiria mažiau problemų, susijusių su privalomuoju vaikų pasiekimų patikrinimu, nei pedagoginio išsilavinimo neturintys tėvai. Be to, nustatyta, kad tėvai, kurie moko šeimoje daugiau nei vieną vaiką, neturi mažiau problemų dėl privalomojo pasiekimų patikrinimo nei tėvai, kurie moko šeimoje tik vieną vaiką. Taip pat nustatyta, kad tėvai, kurie
šeimoje moko vyresnius vaikus, neturi mažiau problemų dėl privalomo pasiekimų patikrinimo
nei tėvai, kurie šeimoje moko jaunesnius vaikus.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Rochovská, I., & Droščák, M. (2023). Šeimoje besimokančių vaikų privalomasis pasiekimų patikrinimas Lenkijoje, Čekijoje ir Slovakijoje iš tėvų perspektyvos. Pedagogika / Pedagogy, 147(3), 107–124. https://doi.org/10.15823/p.2022.147.5

Numeris

Skyriai

Straipsniai